گردشگری روسیه

  • ۰
  • ۰

مسکو

مسکو پایتخت کشور روسیه بزرگترین و مهم ترین شهر روسیه است و یکی از کلان شهرهای بسیار بزرگ قاره اورپاه به شمار می رود، مسکو مرکز سیاسی، اقتصادی، تاریخی، فرهنگی و آموزشی فدراسیون روسیه می باشد. این شهر زیبا که کنار رودخانه مسکو واقع شده جزئی از روسیه اروپایی به شمار می رود، تا پیش از فروپاشی شوروی این شهر مرکز کشاورزی اتحادیه جماهیر شوروی بود.

این شهر اکنون یکی از مراکز مهم اقتصادی مهم و بزرگ در جهان به حساب می آید، مهمترین مراکز آموزشی، دانشگاه ها و حتی بهترین موزه های روسیه در این شهر قرار دارند، به طور کلی می توان گفت این شهر از لحاظ امکانات تفریحی  و ورزشی غنی ترین شهر روسیه است. شاید جالب باشدکه بدانید بزرگترین شرکت تولید واگن مترو در جهان در این شهر است، پس اگر روزی به مسکو سفر کردید حتما از این شهر دیدنی و خارق العاده دیدن کنید.

مسکو

سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که از گنجینه های تمدن بشری محسوب می شود. این شهر در مدار طولی 57/59 درجه شمالی و در مدار عرضی 19/30 درجه شرقی واقع شده و مساحت آن 1400 کیلومتر مربع است.

سن پترزبورگ

این شهر که یکی از زیباترین شهرهای دنیا محسوب می شود دومین شهری است که ما می خواهیم آن را به شما معرفی کنیم، شهر سنت پترزبورگ از گنجینه های بزرگ تمدن بشری محسوب می شود، این شهر در مدار طولی 59 درجه شمالی و مدار 30 درجه شرقی واقع شده و مساحت آن به بیش از 1400  کیلومتر می رسد.

این شهر زیبا که به ونیز شمالی نیز شهرت دارد، پیشینه ای برابر با پنج قرن را دارا می باشد سابقه این شهر به قرن شانزدهم باز می گردد، یعنی زمانی که پتربزرگ تزار وقت روسیه دستور ساخت قلعه معروف پتر را در این شهر صادر کرد، از آن زمان به بعد سنت پترزبورگ به عنوان شهری مهم شناخته شد و روزبروز پیشرفت کرد.

 معنای واژه ی "سنت پترزبورگ" در زبان روسی  به معنای "شهر پتر مقدس" می باشد یعنی یکی از حواریون عیسی مسیح است که حامی شهر زیبا شناخته می شده است. تاریخ روسیه همیشه با سنت پترزبورگ همراه بود اگر تاریخ این کشور را ورق بنزید ممکن نیست که اسمی از سن پترزبورگ را در آن نبینید از این رو این شهر سرشار از آثار تاریخی و دیدنی می باشد که شما برای دیدن آنها دست کم به چهار روز وقت احتیاج دارید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی