گردشگری روسیه

  • ۰
  • ۰

روسیه یکی از سرد ترین کشورهای اروپایی است که تقریبا در اکثر فصول سال دارای آب و هوای استخوان سوز و برفی می باشد. اما از آن جهت که این کشور به لحاظ جاذبه های گردشگری هم دارای اهمیت است تصمیم گرفتیم در مقاله ای شما را با آب و هوای روسیه بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با وضعیت کلی آب و هوایی کشور روسیه

بد نیست این نکته را در ابتدا گوشزد کنیم که بهترین زمان برای بازدید از روسیه دمای هوای این کشور می تواند از 37 درجه بالای صفر الی 30 درجه زیر صفر برسد. لذا بهتر است هنگام سفر به این کشور آمادگی هر نوع آب و هوایی را داشته باشید. بهترین شرایط آب و هوایی را می توانید در سواحل بالتیک پیدا کنید. باید گفت محل برگزاری بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی هم یکی از محل های شلوغ و پر رفت و آمد از نظر گردشگری است.

بعلاوه بهتر است بدانید روزهای تابستانی بسیار بلند و روشن هستند و درماه ژوئیه حتی تا ساعت ٢۳ شب هم هوا روشن است! احتمال وزش بادهای سرد شمال درماه اوت بسیار زیاد است و به این علت با وجود اینکه آفتاب گرم است، ولی احساس می‎شود که درجه حرارت پاییزی و نه تابستانی است.

آشنایی با وضعیت کلی آب و هوایی کشور روسیه

باید این مورد را هم اضافه کنیم که توریست هایی که در طی فصل تابستان از روسیه بازدید می کنند بهتر است ترکیبی از لباسهای سبک و خنک را همراه خود داشته باشند. مسافرین فصل زمستان بهتر است لباس های لایه لایه از پشم و کشمیر که درواقع بهترین نگه دارنده گرما می باشند را همراه داشته باشند. بعلاوه کفش های با استحکام بالا بدون توجه به اینکه در چه زمانی از سال سفر می کنید مناسب ترین گزینه پیش رو می باشند. به دلیل نا متعادل بودن هوای مسکو و اینکه درجه حرارت مسکو حتی در تابستان هم زیاد گرم نیست، بهترین زمان سفر به این شهر ماه‎های ژوئن و ژوئیه است.

  • ۹۵/۱۱/۰۴
  • دانیال روشن