گردشگری روسیه

  • ۰
  • ۰

شهرهای بسیار زیبایی درر کشور روسیه قرار دارد که می توان با سفر به آن ها از لذتی وصف نشدنی برخوردار شد، در ادامه باوبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید تا مهمترین و زیباترین شهرهای این کشور را برای شما معرفی کنیم و با جاذبه های دیدنی ترین شهر های روسیه آشنا شوید.

مسکو

با معماری منحصر به فرد، بر روی ۷ تپه و به شکل ۴ انجمن تو در تو با مرکزیت سه گوش کرملین بنا شده است و دارای ۵ فرودگاه بی نالمللی و ۹ ایستگاه راه آهن می باشد، راه آهن درون شهری مسکو با ۱۹۹ ایستگاه، عمیق ترین تونل دنیاست و پس از راه آهن درون شهری بیشترین مسافران را در بین سیستمهای راه آهن زیرزمینی دنیا جابجا می کند.


در این منطقه از روسیه تقریبا نیمی از سال سرد، برفی و بدون آفتاب می گذرد در حالی که نیم اخری سال آب و هوای معتدل دارد. کوتاه ترین روز مسکو ) ۲۲ دسامبر(، تنها ۶ گیتی و ۵۷ لطیفه و بلندترین روز آن ) ۲۱ ژوئن(، ۱۷ وقت جهان و ۳۱ لمحه است.
۴۰ درصد از مساحت این شهر را جنگلهای نهادین و پارکها از جمله دهکده تاریخی تساریتسینو و پارک کالومنسکویه تشکیل داده و آن را به یکی از سبزترین پایتختهای آفاق تبدیل کرده اند.

سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ به معنای شهر پتر مقدس است و پتر مقدس یکی از حواریون حضرت عیسی مسیح بود که موسس سرپرست این شهر زیبا پنداشته می شود. تاریخ روسیه با وقایع شهر سنت پترزبورگ عجین شده و اکثر وقایع باستانی مربوط به تاریخ مهم ۳ قرن بازپسین روسیه در این شهر رخ داده است. تمام امپراتور های روسیه از پتر کبیر تا نیکلای دوم بر این شهر حکومت کرده اند .
سنت پترزبورگ پس از مسکو دومین شهر بزرگ روسیه که جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است. این شهر با تلفیق معماری قرون ۱۸ و ۱۹ و دارا بودن بیش از ۲۰۰ موزه و کتابخانه، ۸۰ سالن تئاتر، ۱۰۰ سالن کنسرت و ۴۵ گالری هنریُ بزرگترین مرکز کهن – فرهنگی قاره اروپا لقب گرفته است.
فاصله دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ ۶۵۰ کیلومتر می باشد که این فاصله با هواپیما در مدت یک دوره و ده لطیفه و با قطارهای سریع السیر در مدت ۴ ایام طی می شود. این شهر اولین هدف پرتاب گردشگران بین المللی به روسیه است.

 

ولیکی نووگورود

نووگورود به نووگورود کبیر یا محل تولد روسیه معروف است. این شهر کوچک کهن که بیش از 11 قرن سن دارد، با سازه های زیبای چوبی نهان می شود.

ولادی وستک(Vladivostok)

این شهر در اواسط قرن 19 میلادی بنا شد و نزدیکترین مرز را به چین دارد. ورزش های آبی بیشترین متقاضی را در این شهر دارد.


شهر سوچی

یکی از زیباترین مناطق گردش جهانگردی فدراسیون روسیه واقع در سرزمین کراسنودار در مرز غربی این کشور است. این شهر بر کرانه های دریای سفیدپوست و اسود و در دامنه بلندی های پوشیده از برف لفافه موج رادیو کوه قفقاز جای دارد. در اینجا شما این فرصت استثنایی را خواهید یافت تا در یک روز هم در کنار حمام آفتاب بگیرید و هم در منطقه ی کوهستانی کراسنایا پولیانا اسکی کنید. از عراق تا کراسنایا پولیانا تنها یک عهد و نیم با اتومبیل راه است.
بعد از پایان بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در سوچی برای طرفداران ورزش های زمستانی بهترین شرایط در منطقه ی کراسنایا پولیانا ابداع شده است. پیست های اسکی سوچی قابل رقابت با بهترین پیست های اروپایی هستند. آرایش آراستگی های طبیعی کراسنایا پولیانا گردشگران را به ذوق می آورد. سفید برفی، سوئیس کوچک و لذت محض از جمله عبارت هایی است که در وصف بغاز های این منطقه آمده است.

 

  • ۹۶/۰۷/۰۷
  • دانیال روشن