گردشگری روسیه

  • ۰
  • ۰

سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه می باشد این شهر دارای جاذبه های بسیار زیبایی است که می توان از آن یاد کرد در این بخش از وبلاگ گردشگری روسیه قصد داریم تا جاذبه های دیدنی شهر سنت پترزبورگ را برای شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

همانطور که گفته شدسن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه است که در سال 1703 توسط پتر کبیر مصنوع و آفریدگار شد. این شهر در کناره‌های رود نوا (Neva) و در بالای خلیج فنلاند در دریای بالتیک واقع شده و از لحاظ قدیمی افزون حائز اهمیت است.
این شهر با مرتبط بودن جمعیتی در بندها پنج هزارهزار نفر، ابراز و سقوط شاهنشاهی استبدادی و جمهوری منسوب به سلطنت روسیه، جنگ داخلی و سه تنش را شاهد بوده است. سن پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای آفاق است و در آن از بناهای باشکوه بسیاری می‌توان سراغ گرفت.

همین موضوع آن را به مقصدی جذاب حیث گردشگران دگرگونی کرده است. این شهر از لقب «پنجره‌ای به سوی غرب» برخوردار است، و در آن هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی وجود دارد که علاوه بر هتل‌های بی‌اندبی (B&B) می‌توان به هتل‌های مجلل و پرزرق و برق Rocco Forte Hotel Astoria و Four Seasons Hotel نیز اشاره کرد.
سن پترزبورگ به داشتن کانال‌های پیچ در پیچ و خیابان‌های عریض مشهور است هنر و معماری این شهر زل زده کننده است.

موزه هرمیتاژ

(Hermitage) یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین موزه های‌جهان، تالار مارینسکی (Mariinsky Theater) تالار اپرا و اپرا شهر، و کلیسای تام سنت ایزاک (Saint Isaac's Cathedral) از کاملاً مکان‌ها پرطرفدار این شهر زیبا محسوب می‌شود.

هرمیتاژ بزرگترین و قدیمی ترین موزه فرهنگ و هنر آفاق می باشد که در شهر سنت پترزبورگ روسیه قرار دارد. این موزه در سال 1764 توسط کاترین کبیر راه اندازی شده است و در حال حاضر با رابطه داشتن بیش از سه هزارهزار اثر هنری بزرگترین کلکسیون نقاشی در گیتی افق ها است

 

قلعه پیتر و پاول دژ

اصلی شهر سنت پترزبورگ محسوب می شود که توسط پتر کبیر در سال 1703 شروع به ساخت شد. این قلعه طی یکسال آفریننده شد ولی نتوانست از جهت نظامی مقاومت کند و به این مناسبت پس از سال 1706 دوباره با بدنه ای سنگی بازسازی شد.

 از سال 1720 ، این کاخ بعنوان پادگان شهر و همچنین زندانی درخصوص زندانیان درجه بالا یا سیاسی به کار گرفته شد

 

اسب سوار برنزی مجمسه یادبود پتر کبیر در ساحت سناتسکایا می باشد که به دستور کاترین کبیر مصنوع و آفریدگار شده است.

 

 

 

  • ۹۶/۰۷/۰۹
  • دانیال روشن