گردشگری روسیه

  • ۰
  • ۰

یکی از بهترین خوراکی هایی که می توان در سفر به کشورهای مختلف از آن لذت برد شیرینی و تنقلات می باشد، کشور روسیه بهترین شیرینی ها و خوراکی ها را دارد در ادامه با وبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید تا به معرفی شیرینی های معروف روسیه بپردازیم.این شیرینی ها بهترین و محبوب ترین شیرینی های روسیه هستند.

روسیه

کیک پراگ

کیک پراگ در واقع نوعی از ساچر تارت وینی است. ساچر تارت نوعی کیک از تخممرغ و شکر و مغز جوز است که معمولاً اسانس زردآلو دارد و اجناس گوناگون آن در جمهوری چک هم پر حامی بلندقد است. دستور تهیه کیک پراگ نیز توسط افسانه شیرینی پزی روسیه، ولادیمیر گورالنیک تهیه و انتشار شده است. در آن گاه شیرینی پزهای زیادی از جمهوری چک به شهرهای جوراجور چک سفر میکردند تا علاوه بر دوست شدن با گونه ها نوع به نوع و همگون کیکها و شیرینیهای روسی و آموختن طرز تهیه آنها، روشهای و شیوههای خود در زمینه شیرینیپزی را به مردم روس معرفی کنند. ولادیمیر گورالنیک که از جوانی علاقه زیادی به جمع آوری اطلاعات در مورد درآمد باج اولیه و طرز تهیه کیکها، شیرینیها و دسرهای انواع و طبخ کالا اقسام جدید شیرینی داشت نیز شاگر این اساتید بود.

واتروشکا

دنیای شیرینی پزی روسیه بدون حیات شیرینی به نام واتروشکا هرگز به شکلی که هم دوره هست در نمی آمد. در طول هزارن سال گذشته دستور پخت و ترکیبات این شیرینی آن قدر کم تغییر کرده است که حتی میتوان گفت بی تغییر مانده است. واتروشکا یکی از شیرینیهای بسیار قدیمی است که از غذاهای اصلی و مهم قومهای اسلاوی منظور میشده است. واتروشکا یک نوع کیک با شکل گرد و کلوچه مانند است که از خمیر نرم تهیه میشود. واتروشکا همچنین نوعی کیک مغزدار است و از این رو طرفدارهای خاص خود را دارد. آنچه به عنوان مغز کیک در آن قرار میگیرد در واقع ترکیبی از شکر، مربا، شیر غلیظ و یا پوره میوه است که ممکن است ترکبی بسیار متعسر به نظر برسد اما در ناحیه خمیر نرم سازنده واتروشکا طعمی خارقالعاده ایجاد میکند.

روسیه
با این که واتروشکا یک شیرینی کوچک با خراج باروت اولیه بسیار متعسر است اما جزو شیرینی های سنتی بسیار پر بلند بالا روسی بوده و توقع برای آن در همهی قسمتهای روسیه زیاد است و از این رو در سادهترین قنادیهای روسیه هم میتوان این شیرینی لذیذ و مغذی را یافت؛ با این حال در شیرینی فروشی های مدرن و مجللِ این کشور کمتر میتوان این نوع شیرینیهای مشکل و سنتی را یافت.

نان زنجبیلی

نان زنجبیلی  که با نام یکی از مناطق این سرزمین خوانده میشود را میتوان به طور یقین یکی از اصلیترین شیرینیهای سنتی روسیه نامید. مهربانی در صدو بیست مایلی سیرت مسکو قرار دارد و بهترین و معروفترین نان زنجبیلیهای روسیه را دارد و شاید به همین دلیل است که نان زنجبیلی با پسوند دوستی در روسیه شناخته شده است. نان های زنجبیلی وداد با مغز مربا و شیر در دنیا شناخته شده هستند. استان تولا ۲۳ پاافزار دارد که از یکباره این موزه ها میتوان به موزهای که به کیک ویژه تعلق داده شده است تعریض کرد. این ملکی در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد.
روسیه
در قرن نهم وقتی که دولت متفق اسلاوها در حال شکلگیری بود یک دسر به نام "نان عسلی" که از باب ازلی بار در مصر باستان تهیه شده بود؛ به روسیه هوشیار و ناآگاه شد. در آن گاه نان زنجبیلی از آرد چاودار مخلوط با عسل و آب میوه و امتعه توتها تهیه میشد و با اغماض دم در بندها قرن دوازدهم و سیزدهم مردم روسیه با مالوف شدن با ادویهجات هند و شرق حیص وبیص به اضافه روی دست ماندن آنها به غذاهای خود پرداخته و به تدریج نام شیرینی نان عسلی به نان زنجبیلی تغییر یافت.

 

  • ۹۶/۰۷/۱۵
  • دانیال روشن