گردشگری روسیه

  • ۰
  • ۰

 رویسه یکی از قوی ترین کشور های دنیاست که دیدنی های بسیار زیادی را دارد. مسابقات جام جهانی 2018 نیز در کنار تمامی موارد گردشگری روسیه باعث شده است که این کشور در سال 2018 ، تعداد بسیار بالایی توریست را به خود ببیند و با استفاده از این امر به سادگی به درامدی بالاتر از حد انتظار صنعت توریسم در این کشور برسد. شهر های مهم در جام جهانی 2018 روسیه و شناخت انها نه تنها برای گردشگران، بلکه برای طرفداران فوتبال هم لازم است تا بتوانند به سادگی در میان شهر ها رفت و آمد کرد و از بنا های توریستی این کشور نیز دیدن کرد. با وبلاگ تور روسیه همراه باشید.


Image result for russia city 2018


سن پترزبورک در سال ۱۷۰۳ به دستور و با نظارت پتر کبیر ساخته شد و از آن زمان تا ۱۹۱۸ دارالملک روسیه بود. این شهر برای مدتی پتروگراد خوانده می شد. اما با سقوط فرمانروای تزارها به نام لنین، لنینگراد نامیده شد و پس از انحطاط اتحاد جماهیر شوروی در این کشور نام پیشین خود را باز یافت.



این دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو که در منتهی‌الیه شمال‌غرب این کشور واقع شده‌ پس از لندن پاریس و مسکو پرجمعیت‌ترین شهر اروپا به حساب می آید. باید گفت گراد به معنی شهر است و پتروگراد نامی بود که آخرین تزار روسیه در زمان جنگ جهانی اول که در برابر آلمان می‌جنگید بر شهر سن پترزبورگ گذاشت گویا گزینش پسوند بورگ به این دلیل بوده که نام این شهر مانند نامهای آلمانی نباشد.


http://img.fifa.com/mm/photo/tournament/destination/01/47/38/77/1473877_full-lnd.jpg

پتروگراد یعنی شهر پتر! و گراد در زبان روسی گذشته برابر گوراد درزبان روسی حال می‌باشد. ایضاً این شهر صحنه وقوع قیام ۱۹۱۷ روسیه و پایه دفاعی بسیار محکمی در برابر آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم بوده، جایگاهی مهم و نقشی غیر قابل انکاری در تاریخ روسیه و نزد اهالی این ولایت دارد و عنوان مرکز فرهنگی روسیه را به خود خاص داده است. با همه این ویژگی هایی که برشمردیم باید اضافه کنیم که به مدت دو قرن پایتخت روسیه نیز بوده‌ است.

 


کالینینگراد شهری بندری و مرکز استانی به همین نام است. اما این شهر در بخشی جدا از خاک اصلی روسیه واقع شده است. در حقیقت کالینینگراد با فاصله 300 کیلومتر از خاک اصلی روسیه ، بین کشورهای لهستان و لیتوانی در ساحل دریای بالتیک قرار گرفته است. پیش از جنگ جهانی دوم ، کالینینگراد متعلق به آلمان بود و جدید نیز در این شهر هنوز می توان چهره آلمانی آن را ملاحظه کرد.

مهم ترین جاذبه دیدنی این شهر کلیسای کالینینگراد است که قدمت آن به قرن 12 باز می گردد ، مقبره فلسفه دان بزرگ آلمانی ، امانوئل کانت ، نیز در اینجا قرار دارد. روزانه پروازهایی از شهرهای مسکو و سن پترزبورگبه کالینینگراد انجام می گیرد

Related image

مسکو عاصمه کشور روسیه و میزبان اصلی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ می باشد. مسکو از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، فراگیری و حمل ونقل فدراسیون روسیه و اروپا به‌شمار می‌آید. این شهر دارای چهار گروه بین‌المللی، نه ایستگاه راه‌آهن و مترو می باشد. مترو مسکو با ۱۸۵ ایستگاه پس از مترو توکیو، بیشترین مسافران را در بین سیستم‌های مترو دنیا دارد.

در این شهر دو ورزشگاه اوتکریتیه آرنا (۴۵٬۳۶۰ نفر ظرفیت) و ورزشگاه لوژنیکی (۷۸٬۳۶۰ نفر ظرفیت ) ضیف بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ می باشند. 

سارانسک در مرکز بخش اروپایی روسیه قرار گرفته است. این شهر یکی از شهر های مهمان و مهماندار جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز بوده و از جاذبه های تارخی کثرت بهره مند است.

موزه هنرهای تجسمی Erzia Mordovian که به سربلندی استپان ارزیا (Stepan Erzia)، مجسمه ساز معروف روسیه نام‌گذاری شده است در شهر سارانسک قرار گرفته است. در این موزه می توانید برجسته ترین آثار هنرمندان و مجسمه سازان روس از جمله استپان ارزیا را دید کنید و از آن لذت ببرید. ایضاً تعداد زیادی از آثار نقاشان و مشهوران هنری روسیه که متعلق به قرون هجدهم و نوزدهم می باشد نیز در این موزه قرار گرفته است.


  • ۹۶/۱۱/۱۵
  • دانیال روشن

تور جام جهانی روسیه 2018

نوروز 97