گردشگری روسیه

  • ۰
  • ۰

روسیه یکی از کشورهایی است که می توانید سالها در آن زندگی کنید و هیچگاه از دیدن آن سیر نشوید، دیدنی های بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که می توانید به نظاره آن بشنید.مردم این کشور دارای آداب و رسوم متفاوتی هستند و به خاطر تعداد اقوام که در این کشور وجود دارد می توانید فرهنگ های بسیار متفاوتی را ببینید ، در ادامه با وبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید تا در مورد پنج دیدنی رویایی روسیه برای شما همراهان بیشتر بگوییم.

کلان‌شهر مسکو از نظر دارا بودن مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی از رتبه انعام در سطح عالم برخوردار است، به طوری که بیش‌ترین امکانات ورزشی را در کل آفاق به خود اختصاص داده‌است. این شهر دارای یک مجتمع حمل و نقل بین‌المللی به نام «متروی مسکو» است که بزرگ‌ترین شرکت تولید واگن‌های راه آهن زیرزمینی در دنیا است.
روسیه به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین عضو موافقت جماهیر شوروی سابق، هنوز هم یک کشور نفیس و ادنی برای بازدید است. روسیه کشور کنتراست‌ها و متضادهاست.سواحل ارشد نیمه گرمسیری تا مناطق زمستانی و سرد در شمال، همه به مرحمت در این کشور عین و گوش می‌شود. شرق روسیه جمعیت کمتری دارد اما هنوز هم در آن شهرهایی است که می‌تواند توریست‌ها و گردشگران بیشتری نسبت به غرب جذب نماید. روسیه تاریخی غنی دارد و توریست‌ها به هر ناحیه‌ای که سفر کنند می‌توانند نشانه‌ای از این تاریخ غنی را ببینند.

ولیکی نووگورود در قرن دهم بنا شده و یکی از قدیمی‌ترین شهرها در خلق دور روسیه است. ولیکی نووگورود ادعا می‌کند از زمان احضار شاهزاده روریک اسکاندیناوی به حکومت روسیه برای ایجاد یک آل حاکم که 750 سال به طول انجامید ، زادگاه روسیه بوده است.مناظر برتر در این شهر شامل کلیسای جامع سنت سوفیا و برج ناقوس،چشمه‌ی بازرگانان وموزه‌هایی همچون موزه‌ی آهن ، سفالینه و تاریخ است.

دیدنی های روسیه


کرملین

نه فقط نماد مسکو، بلکه نماد روسیه است. این‌جا شاهدِ وحشت‌افکنیِ کاخ مخوف، حمله‌ی ناپلئون، دیکتاتوریِپرولتاریای لنین، استبداد استالینی، اصلاحات گورباچف و اعلام موجودیتِ روسیه‌ی جدید بوده است. بنابراین، هرجور شده کرملین را در برنامه‌ی خودتان جا بدهید.
زمینِ مثلث‌شکل کرملین در ساحل شمالیِ رود مسکو تحکیم گرفته است و احتمالا اولین ساختمان کرملین ر ا در قرن یازدهم ساخته‌اند. حالا دیوارهایی به ارتفاع ۲۵/۲ متر دورتادور کرملین را گرفته‌اند و میدان سرخ را هم بیرونِ دیوار شرقی کرملین می‌شود دید. منطقه‌ی سوفیسکایا در آن سوی رود مسکو بهترین چشم‌انداز را به کرملین دارد.

میدان سرخ

درست بیرونِ دیوار خصلت شرقی کرملین، میدان سرخ، یا به قول روس‌ها کراسنایا پلوشچاد، را می‌بینید. در جنوب این میدان هم کلیسای کمال یافته و غیرتام سنت باکتری را پیدا می‌کنید که مهم‌ترین نماد روسیه است. میدان سرخ در آغاز مرکزی برای تجارت بود و همیشه مراسم مهم مسکو را در آن برگزار می‌کرده‌اند. همین‌جا بود که ایوان مخوف در سال ۱۵۴۷ پیش چشم همه به گناهانش اعتراف کرد و بعدها بسیاری از دشمنانش را هم این‌جا اعدام کرد. حاکمان کمونیست شوروی هم رژه‌های نظامی عظیم ارتش را اینجا برگزار می‌کردند.

کلیسای مطلق سنت باسیل

هیچ عکسی از کلیسای مستوفا پُکرُوسکی یا همان کلیسای تام سنت باکتری نمی‌تواند زیبایی مدهوش‌کننده‌ی رنگ‌ها و شکل‌های آن را مدال دهد. این نماد روسیه را بین سال‌های ۱۵۵۵ تا ۱۵۶۱ به شکرانه‌ی پیروزی ایوان مخوف بر تاتارها ساختند. می‌گویند وقتی کار ساخت این کلیسای خیره‌کننده به پایان رسید، صرح چشم‌های معمارش را کور کرد تا قیامت نتواند اثری به این زیبایی بسازد. این کلیسای کامل در جدید ترکیبی است از ۹ کلیسای کوچک در کنار هم.

دیدنی های روسیه

دره آب فشان‌ها

دره آب فشان‌ها دره‌ای دارای آب ‌فشان‌های متعدد در شبه ‌جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه است. این دره تنها دشت آب‌ فشانی در اوراسیا (در کنار دشت آب‌فشانی موتنوفسکی) و دومین آب ‌فشانستان مسن تر و کهتر در آفاق است. ولایت ی آبخیز این دره ۶ کیلومتر اطاله دارد و در حدود ۹۰ آب‌ فشان و شمار زیادی چشمه آب گرم در این دره موجود است. دسترسی به این دره دشوار است و راه اصلی الحاق به آن با بالگرد است. آب‌فشان‌های این دره در سال ۱۹۴۱ میلادی توسط یک دانشمند محلی به نام تاتیانا اوستینووا کشف شد.

ستون های سنگی

ستون های سنگی یکی از عجایب غریزی روسیه است که در منطقه ی کومی پیشامد شده است. هیچ‌کس نمی‌داند این ستون های سنگی دقیقا چه زمانی به وجود آمدند، تنها چیزی که دانشمندان از آن مطمئن هستند این است که تنها دست طبیعت قادر به ساختن چنین چیزی‌ است. سن برآورد شده برای این استوانه ها 200 میلیون است و بلندترین آن ها 42 متر ارتفاع دارد.

  • ۹۶/۱۱/۲۵
  • دانیال روشن