گردشگری روسیه

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

در بین اتفاقاتی که در جام جهانی که در سالهای مختلفی افتاد اتفاقاتی به وقوع پیوست که ممکن است برای شما ناشنیدنی باشد و دوست داشته باشید بشنوید در وبلاگ گردشگری روسیه در مورد این اتفاقات اطلاعات کاملی را در اختیار شما خواهیم گذاشت. حتمالا شما هم درباره جام جهانی 1958 حرف و حدیث های زیادی را شنیده ایذ؛ پله معروف برزیلی هم در این جام جهانی حضور داشت. البته اگر جام جهانی برگزار شده باشد، پله هم در ان حضور داشته! شما باور می کنید که جام جهانی در آن سال برگزار شده است یا خیر؟ به نظر شما برگزاری جام جهانی 1958 یک واقعیت بود یا دروغ؟ در این بخش از تاریخچه جام جهانی بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد؛ با e-russia همراه باشید.

دیدن عکس‌های سیاه و سفید پله ۱۷ ساله که بعد از گلزنی در دیدار مجدد فینال جام عالمگیر دنیایی ۱۹۵۸ مقابل تیم میزبان، سوئد و نصرت و شکست ۵بر۲ تیمش، در حال اشک ریختن است، باعث می‌شود تا به سختی یقین کنیم که تمام آن رقابت‌ها یک دروغ بزرگ بوده است. اما بِرور ژاک ده وارن، مورخ، معتقد است شواهدی وجود دارد که علامت می‌دهد آن تورنمنت هیچگاه برگزار نشد!

برگزاری جام جهانی 1958 یک دروغ بود یا واقعی؟

این یوهان لوفستد، کارگردان سوئدی بود که نخستین بار با ساخت فیلم Konspiration ۵۸ (توطئه ۵۸) این تقاضا را رسانه‌یی کرد. در این فیلم، ده وارن شواهد شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهد که ثابت می‌کند جام دنیوی کلی ۱۹۵۸ هرگز در سوئد برگزار نشد و آنچه به عنوان جام دنیوی کلی در آن سال به مردم دنیا علامت داده شد، در واقع بخشی از پروژه امریکا در لمحه جنگ سرد برای تحقیق بر روی قدرت تبلیغاتی تلویزیون بود که با همکاری سیا، فیفا و چهره‌های پر نفوذ صنعت برنامه‌سازی تلویزیون انجام شد. ده وارن که بیش از ۲۰ سال در مرکز اسناد ملی سوئد کار کرده، در این مورد گفت: «ایالات متحده نیاز داشت تا تاثیر تلویزیون روی مردم را امتحان کند. این بخشی از جنگ سرد بین دو ابر‌قدرت بود که در آن هوا بخار جریان داشت. من این را «رقابت رسانه‌یی» می‌نامم. از همان پایان رقابت‌های جام عالمگیر دنیایی ۱۹۵۸، من شروع به جمع‌آوری هزاران سند، عکس و متن کردم. من به مدارکی دست پیدا کردم که مدال می‌داد جام دنیوی کلی ۱۹۵۸ هرگز برگزار نشد.»

برگزاری جام جهانی 1958 یک دروغ بود یا واقعی؟

یکی از شواهدی که ده وارن برای صحبت‌هایش ارائه می‌دهد، عکس‌های ویزیت کنترل نیمه نهایی آن رقابت‌ها بین سوئد و آلمان غربی است که گفته می‌شد در گوتنبرگ برگزار شده است. در پس‌زمینه آن عکس‌ها، ساختمان‌هایی دیده می‌شود که ده وارن تقاضا کرده هرگز در شهر گوتنبرگ وجود نداشته و در واقع، ساختمان‌هایی است که در آن زمان، در لس‌آنجلس ساخته شده بود. مدرک دیگر، طول سایه بازیکنان در زمین بازی بود. ده وارن معتقد است که سایه بازیکنان با زاویه تابش آفتاب در تابستان‌های سوئد متحد نیست و بی زن می‌تواند با محلی در امریکای شمالی برابری داشته باشد. البته تئوری‌های ده وارن، منتقدانی جدی هم دارد؛ از جمله ستاره‌های همان تیم سوئد که با کسب عنوان نایب قهرمانی در جام جهانی ۱۹۵۸، برای همیشه به عنوان بزرگ‌ترین ستاره‌های تاریخ والیبال این کشور شناخته شدند. کور همرین که در معاینه بررسی نیمه نهایی، یکی از گل‌های سوئد را با حرکتی فرادا و تماشایی وارد دروازه آلمان غربی کرد، در مورد ادعاهای ده وارن گفت: «آنها می‌گویند که جام عالمگیر دنیایی ۱۹۵۸ در سوئد برگزار نشده است. بی زن چیزی که من می‌توانم بگویم این است که من آنجا بودم.

  • دانیال روشن

به زودی در کشور روسیه اتفاقات جالبی می افتد و برای تمام مردم دنیا خبر خوبی باشد و آن هم چیزی نیست جز جام جهانی 2018 می باشد که به تازگی در کشور روسیه انجام خواهد شد. در ادامه در وبلاگ گردشگری روسیه در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد. سال 1990 را خیلی از ما به یاد داریم؛ تیم ها همه قدرتمند و مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار می شد و بزرگان زیادی در آن مسابقا حضور داشتند. بگذارید مروری بر تاریخ - جام جهانی 1990 ایتالیا داشته باشیم و تاریخچه جام جهانی آن ایام رو دوباره مطالعه کنیم. با بزرگترین وب سایت تور روسیه همراه باشید.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در سال 1984 ایتالیا را به عنوان میزبان جام چهاردهم برگزید تا دوستداران فوتبال به دلیل تفکرات دفاعی تیم ها، یکی از کسل کننده ترین جام جهانی را شاهد باشند. فینال این جام نیز که میان آلمان غربی و آرژانتین برگزار شد دیداری خسته کننده بود و جالب اینکه که با یک ضربه پنالتی دیر هنگام به سود آلمان که به وسیله "آندریاس برمه" به تک گل این دیدار تبدیل شد، خاتمه یافت. آرژانتین نیز نخستین تیمی لقب گرفت که در فینال جام جهانی موفق به گلزنی نشده بود. البته دو بازیکن آرژانتین در این دیدار اخراج شدند که این نیز در نوع خود بی سابقه بود.

مروری بر تاریخ - جام جهانی 1990 ایتالیا

جام 90 ایتالیا دوران اوج "روژه میلا" 38 ساله بود زیرا پس از این که از فوتبال ملی کناره گیری کرده بود بار دیگر به اردوی کامرون بازگشت و با بازی های خوب خود این تیم را تا مرحله یک چهارم نهایی جام پیش برد. پس از جام جهانی 1986 مکزیک بار دیگر جام جهانی به اروپا بازگشت. ایتالیا کشوری صاحب فوتبال که آمادگی کامل برای برگزاری منظم جام جهانی و کسب افتخاری تازه را داشت. از 12 ورزشگاه برگزار کننده جام جهانی، 10 ورزشگاه به طور کامل بازسازی شدند و دو ورزشگاه جدید در شهرهای تورین و باری برای برگزاری جام جهانی ساخته شد.

با وجود درخشش میلا، اسکیلاچی و گویکوچه آ در نهایت جام جهانی در دستان آلمان قرار گرفت. این کشور با بردن سومین جام به خانه، به جمع کشورهای ایتالیا و برزیل پیوست. اگر چه تیم های شرکت کننده در رقابت های مقدماتی جام جهانی نسبت به دوره قبل کاهش یافت و از 121 به 112 تیم رسید اما مشخص شد که راهیابی به جام جهانی کار بسیار دشواری است. در میان تیم هایی که نتوانستند به جام جهانی راه یابند نامهای بزرگی چون پرتغال، دانمارک و حتی فرانسه به چشم می خورد که در جام جهانی گذشته در نیمه نهایی حضور داشت و اکنون "میشل پلاتینی" را بر روی نیمکت مربیگری خود می دید.

مروری بر تاریخ - جام جهانی 1990 ایتالیا

به استثنای کاستاریکا که در نخستین حضور خود در جام جهانی به جمع 16 تیم نهایی راه یافت، مرحله گروهی رقابت ها همانطور که انتظار می رفت، به پایان رسید. روژه میلا، سالواتوره اسکیلاچی و سرجیو گویکوجه آ دروازه بان آرژانتین بازیکنانی بودند که در این رقابت ها با بازی های درخشان خود تحسین همگان را بر انگیختند. میلا با گلزنی در برابر رومانی در سن 38 سالگی به عنوان مسن ترین گلزن تاریخ جام جهانی لقب گرفت (او رکورد خود را در جام جهانی 1994 بهبود بخشید). شیرهای سیاه در حالی که در مرحله یک چهارم نهایی تا دقیقه 80 با نتیجه 2 بر یک از انگلیس پیش بودند، نتیجه را به این تیم واگذار کردند و از راهیابی به جمع چهار تیم برتر باز ماندند. بازی خوب کامرون و مصر در جام جهانی بی پاسخ نماند و دو سهمیه قاره سیاه را در جام جهانی بعد افزایش داد.

  • دانیال روشن
صنعت سینمای روسیه در طول تاریخ میسر پرفراز و نشیبی را طی کرده است، اما با این وجود یکی از موفق ترین و موثرترین سینمایهای جهان را داشته است و همواره یکی از دغدغه های این سبک از سینما رشد و توجه به خود انسان بوده است ، در ادامه با وبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید تا به بررسی سینمای تاثیرگذار روسیه بپردازیم.
در عهد احوال اتحاد جماهیر شوروی، راه کار شلوغ و پرهیاهوی فیلم‌سازی، تحت نظارت طالع و از طریق استودیوی فیلم‌سازی والامقام و متمرکزی به نام Mosfilm اداره می‌شد. تا سال 1997، تنها 14 فیلم در فدراسیون روسیه، انتشار جلوه گر کرد. در این میان، کلمه ناشی از فسادهای دولتی، روی صنعت فیلم‌سازی نسار افکنده بود. با مطلع قرن 21، فیلم‌های روسی، جانی تازه آشکار کردند. در این دوره، فیلم‌سازان برنایی مثل آندری زویاگینتسف و الکساندر سوکوروف، تحسین‌های بین‌المللی را از آن خود کردند.

امروزه، سینمای روسیه، فراوانی از اِلمان‌های فیلم‌سازی ارثیه گرفته‌شده از شوروی سابق را با سبک و شیوه مدرن ترکیب کرده، و به این ترتیب، جایگاه مستحکم و قدرتمندی را در دنیای سینما به خود اختصاص داده است. فهرستی از فیلم‌های سینمادوستان عشق روسیه را که در فارس هم کم نیستند و در این سال‌ها سروصدا کرده بودند، در این شماره منتظم کرده‌ایم تا دین خودمان را به این سینمای نفهم و بخرد ادا کرده باشیم.
روسیه

جزیره

در طول جنگ جهانی دوم، دریانوردی به همراه کاپیتانش، در ساحل جزیره دستگیر می‌شوند. روی عرشه کشتی نازی‌ها، به کاراکتر اصلی فیلم با نام آناتولی، این فرصت داده می‌شود که در صورت کشتن کاپیتان خود، جانش را نجات بدهد. آناتولی با ناراحتی و به‌سختی، پیشنهاد آلمانی‌ها را می‌پذیرد. بعد از این‌که نازی‌ها او را در جزیره‌ای کوچک رها می‌کنند، وساطت گروهی از راهبه‌های اُرتدوکس نجات پیدا می‌کند و به صومعه می‌پیوندد.

رزمناو پوتمکین

فیلم نامی و بی نام سرگئی ایزنشتاین که انقلابی در فرم سینمای صامت قلمداد می شود. روایتگر شوروغوغا و سرکوب ملوانان یک رزمناو روسی در عهد احوال انقلاب بلشویکی. محصول 1925
  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰

سال آینده جام جهانی 2018 در کشور روسیه برگزار خواهد شد و از همین حالا تب جام جهانی و پیش بینی قهرمان آن از راه رسیده است؛ اینکه چه کسی قهرمان و نایب قهرمان شد را سخت می توان حدس زد! مرور خاطراتی از ادوار گذشته جام جهانی شاید بد نباشد تا ما را کمی به حال و هوای فوتبالی ببرد؛ امروز با مقاله جام جهانی 1962 و مروری بر رخدادهای آن در خدمت شما خواهیم بود.

همانطور که می دانید جام جهانی ۱۹۶۲ در کشور شیلی برگزار شد و پله پس از ۴ سال دوباره با درخشش در این رقابت ها ثابت کرد که بهترین بودنش اتفاقی و مقطعی نبوده است. ما در این مقاله شما را به حدود ۶۰ سال قبل خواهیم بود و مروری بر تاریخ – جام جهانی ۱۹۶۲ شیلی خواهیم داشت؛ با این بخش از سری مقالات تاریخچه جام جهانی همراه ما باشید.

برزیل به مربیگری جدید آیموری (Aymore Moreira) موریرا و ۹ بازیکنی که در دنباله اطراف ی قبل نیز درگاه داشتند، در ازلی تفنن خود مکزیک را ۲-۰ با گل های پله (Pele) و زاگالو(Zagallo) شکست دادند. آن ها که در مرحله ی اول با چک اسلواکی روبه رو شده و به تساوی دست یافته بودند باری دیگر در فینال با  گل های آماریلدو (Amarildo) جایگزین شماره ۱۰ برزیل یعنی پله، زیتو(Zito) که بعد ها به عنوان مربی در سال ۱۹۷۰ به قهرمانی رسید و واوا (Vava) 3-1 چک اسلواکی را شکست داد تا اقتدارانه برای بار دوم به قهرمانی برسند.

مروری بر تاریخ - جام جهانی 1962 شیلی

پله ستاره ی تیم ملی برزیل در این رقابت ها مصدوم شد و از ادامه راه باز ماند ولی به جای او گارینشای (Garrincha) 25 ساله که یکی از روزنامه های فرانسوی به او لقب پرنده ی کوچک را داده بود ، اجازه نداد که کمبود پله در تیم دیده شود و برزیلی ها توانستند بیشترین گل زده را در بین تیم های ملی این دنباله اطراف از جام جهانی داشته باشند. داستان این دوره به این جا ختم نمی شود،  در این هم چشمی هم چشمی کردن ها برای ابتدایی بار آرایش تیمی ۴-۳-۳ در نخبگان اموال غیرمنقول دیده شد و هم چنین حیله پر هیجانی بین میزبان شیلی با ایتالیا که به “جنگ سانتیاگو” معروف است از دیگر حاشیه های این انتظار ها بود.

در حالی که آثار زلزله ی ۱۹۶۰ شیلی هم چنان بر پا بود ولی در رقابت با همسایه اش آرژانتین توانست جواز میزبانی جام دنیوی کلی را کسب کند. سانتیاگو، وینا دل مار، رانکاگوئا و آریکا چهار استادیومی بودند که ملعبه تفریح های جام دنیوی کلی در آن ها در آن ادا گرفت. ورزشگاه تازه ساخت سانتیاگو در مرحله ی اول نیرنگ و جدی ها میزبان یکی از زشت ترین ملاعبه های تاریخ این هم چشمی هم چشمی کردن ها بود.

مروری بر تاریخ - جام جهانی 1962 شیلی

ماریو دیوید (Mario David) به خاطر ضربه به گردن لیونل سانچز (Leonel Sanchez) و جورجیو فرینی (Giorgio) دو بازیکن از تیم ملی ایتالیا کارت قرمز گرفتند. لیونل قبل تر نیز بینی اومبرتو ماسکیو (Umberto Maschio) را شکسته بود. “احمق ترین، هولناک ترین، نفرت انگیزترین و شرم آورترین حیله فوتبال” لقبی بود که بی بی سی به این بازی داد.

  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰

یکی از بهترین خوراکی هایی که می توان در سفر به کشورهای مختلف از آن لذت برد شیرینی و تنقلات می باشد، کشور روسیه بهترین شیرینی ها و خوراکی ها را دارد در ادامه با وبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید تا به معرفی شیرینی های معروف روسیه بپردازیم.این شیرینی ها بهترین و محبوب ترین شیرینی های روسیه هستند.

روسیه

کیک پراگ

کیک پراگ در واقع نوعی از ساچر تارت وینی است. ساچر تارت نوعی کیک از تخممرغ و شکر و مغز جوز است که معمولاً اسانس زردآلو دارد و اجناس گوناگون آن در جمهوری چک هم پر حامی بلندقد است. دستور تهیه کیک پراگ نیز توسط افسانه شیرینی پزی روسیه، ولادیمیر گورالنیک تهیه و انتشار شده است. در آن گاه شیرینی پزهای زیادی از جمهوری چک به شهرهای جوراجور چک سفر میکردند تا علاوه بر دوست شدن با گونه ها نوع به نوع و همگون کیکها و شیرینیهای روسی و آموختن طرز تهیه آنها، روشهای و شیوههای خود در زمینه شیرینیپزی را به مردم روس معرفی کنند. ولادیمیر گورالنیک که از جوانی علاقه زیادی به جمع آوری اطلاعات در مورد درآمد باج اولیه و طرز تهیه کیکها، شیرینیها و دسرهای انواع و طبخ کالا اقسام جدید شیرینی داشت نیز شاگر این اساتید بود.

  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰

روسیه در بسیاری از کارها و اقدامات برای پیشرفت پیشگام بوده است، یکی از بزرگترین اتفاقات که در این کشور باعث رشد و شکوفایی شد ساخت راه آهن بوده است، ساخت راهن در این کشور به خاطر وسعت بالای آن تغییرات بسیار زیادی را در آن اجاد کرد، در ادامه با وبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید تا به تاریخچه ساخت راه آهن در روسیه بپردازیم.

در یکی از روزهای نهایی اکتبر ۱۸۳۸ در ساعت ۱۲:۳۰ زنگ ایستگاه ترن به صدا درآمد و سوت ترن به طور ممتد شنیده شد. این ترن روی ریل همگانی کمونیستی روستای تزار در پیتربورگ حرکت می کرد. همین ریل سرآغاز احداث راه آهن در روسیه شد. هر چند اولین راه آهن روسیه در سال ۱۸۳۴ توسط یفیم چرپانوف و پسرش میرون در منطقه اورال خلق شد، اما این ریل را نمی توان راه آهن نامید زیرا پس از مدتی کاملاً از بین رفت.
روسیه
در سال های ۱۸۹۰-۱۸۷۰ احداث راه آهن در روسیه به طور چشمگیری ازدیاد گم و روسیه پس از ایالات متحده آمریکا دومین کشور جهان در سعه خطوط جدید شناخته شد. رشد سریع خطوط راه آهن روسیه تنها در روزگار جنگ روسیه- ترکیه (سال های ۱۸۷۹- ۱۸۷۷ ) کند شد اما پس از آن در سال ۱۸۹۲ پیدایش راه آهن از سرگرفته شد. در مدت ۱۰ سال طول راه آهن روسیه به ۲۰ هزاردستان کیلومتر رسید.

  • دانیال روشن
یکی از لذت های سفر به کشور ها و مناطق جدید تست طعم ها و غذاهای متفاوت و بومی آن منطقه است این تجربه بسیار لذت بخش بوده و شما با تعداد بیشتری از دستور پخت ها آشنا می شویددر این بخش از وبلاگ گردشگری روسیه قصد داریم تا شما را با خوراکی های محبوب و لذیذ روسیه آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

شیرینی تولای زنجفیلی یا پریانیکی(pryanik)

 احتمالا مشهورترین شیرینی روسی است که وجود دارد. در اغلب مناطق این کشور pryanik، کوچک و گرد است و مزه‌ای نسبتا خشک دارد. اما در شهر تولا (۱۸۳ کیلومتری مسکو) شیرینی‌های مستطیلی شکل را با مواد تر، پُر و مانند اوایل سده‌ی ۱۸ به وسیله‌ی مواد قندی تزئین می‌کنند. اگر می‌خواهید همه‌ چیز را درباره‌ی این شیرینی یاد بگیرید باید به موزه‌ی پریانیکی تولا سری بزنید. در ضمن، موزه‌ی تولستوی در نزدیکی این موزه قرار دارد که می‌توان از آن هم بازدید کرد.
روسیه
مول و موکسون مشهورترین گونه‌ی ماهی در سیبری هستند. هر دوی این ماهی‌ها از نوع ماهی سفید هستند که ماهیگیران و ساکنان محلی با توجه به فصل ماهیگیری آن‌ها را تشخیص می‌دهند. ماهی امول از موکسون کوچک‌تر است اما به همان اندازه نرم، شیرین و به سبب ساکن بودن در آب‌های سرد چرب است. موکسون Mild-cured اما خوشمزه‌ترین نوع گونه‌ی خودش به شمار می‌رود و تنها در سیبری می‌توان طعم آن را چشید، در حالی که ماهی امول منحصرا در نزدیکی دریاچه‌ی بایکال پیدا می‌شود. برای تهیه کردن تاتار سیبریایی (معروف به Suguday) باید از این ماهی‌ها استفاده کنید.

گوشت گوسفند داغستانی

بهترین گوشت گوسفندی روسیه را می‌توان در منطقه‌ی قفقاز داغستان (۱,۷۹۵ کیلومتری مسکو) پیدا کرد. در داغستان، گوشت را به صورت سنتی به وسیله‌ی مردها تهیه می‌کنند و زنان هم با تهیه انواع شیرینی، برخی از مسئولیت‌ها را به عهده می‌گیرند. گوشت گوسفندان داغستانی معمولا فاقد بوی قوی است که از گوشت گوسفندی انتظار می‌رود و چربی آن چیزی است که به آن مزه و طعم می‌دهد. این موردی است که قرن‌ها قبل اجداد عشایری منطقه را پایدار نگه داشته است. شما بدون شک باید سوپ گوشت گوسفندی داغستانی یا شورپا (shurpa) و شیشلیک را مزه کنید.
روسیه
  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰
فوتبال یکی از محبوبترین بازی هایی است که در تمام دنیا طرفدار دارد، چیزی به بازی های جام جهانی روسیه نمانده است، در ادامه با وبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید تا به بیان یکی از تاریخی ترین جام جهانی ها برای شما بپردازییم، جام جهانی فوتبال 1954سوئیس یکی از جالب ترین و هیجان انگیز ترین دوره ها بپردازییم. پس با ما همراه باشید.
سوئیس از جمله کشورهایی بود که به علت بی طرفی در جنگ جهانی دوم، هیچگونه آسیبی ندید و بنابراین شاید این کشور بهترین میزبان ممکن در آن دوره برای برگزاری مسابقات فوتبال می توانست باشد؛ در این مقاله مروری بر تاریخ - جام جهانی 1954 سوئیس خواهیم داشت؛ با سری مقالات تاریخچه جام جهانی همراه باشید. همچنین سال 1954، در حقیقت پنجاهمین سالگرد تأسیس فیفا بود و از آنجایی که مقر فیفا در زوریخ سوئیس قرار داشت و از طرفی نامزد اروپایی دیگری برای برگزاری جام جهانی نبود، این کشور به عنوان میزبان جام جهانی پنجم برگزیده شد.
 مروری بر تاریخ - جام جهانی 1954 سوئیس
  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰

سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه می باشد این شهر دارای جاذبه های بسیار زیبایی است که می توان از آن یاد کرد در این بخش از وبلاگ گردشگری روسیه قصد داریم تا جاذبه های دیدنی شهر سنت پترزبورگ را برای شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

همانطور که گفته شدسن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه است که در سال 1703 توسط پتر کبیر مصنوع و آفریدگار شد. این شهر در کناره‌های رود نوا (Neva) و در بالای خلیج فنلاند در دریای بالتیک واقع شده و از لحاظ قدیمی افزون حائز اهمیت است.
این شهر با مرتبط بودن جمعیتی در بندها پنج هزارهزار نفر، ابراز و سقوط شاهنشاهی استبدادی و جمهوری منسوب به سلطنت روسیه، جنگ داخلی و سه تنش را شاهد بوده است. سن پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای آفاق است و در آن از بناهای باشکوه بسیاری می‌توان سراغ گرفت.

همین موضوع آن را به مقصدی جذاب حیث گردشگران دگرگونی کرده است. این شهر از لقب «پنجره‌ای به سوی غرب» برخوردار است، و در آن هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی وجود دارد که علاوه بر هتل‌های بی‌اندبی (B&B) می‌توان به هتل‌های مجلل و پرزرق و برق Rocco Forte Hotel Astoria و Four Seasons Hotel نیز اشاره کرد.
سن پترزبورگ به داشتن کانال‌های پیچ در پیچ و خیابان‌های عریض مشهور است هنر و معماری این شهر زل زده کننده است.

  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰

شهرهای بسیار زیبایی درر کشور روسیه قرار دارد که می توان با سفر به آن ها از لذتی وصف نشدنی برخوردار شد، در ادامه باوبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید تا مهمترین و زیباترین شهرهای این کشور را برای شما معرفی کنیم و با جاذبه های دیدنی ترین شهر های روسیه آشنا شوید.

مسکو

با معماری منحصر به فرد، بر روی ۷ تپه و به شکل ۴ انجمن تو در تو با مرکزیت سه گوش کرملین بنا شده است و دارای ۵ فرودگاه بی نالمللی و ۹ ایستگاه راه آهن می باشد، راه آهن درون شهری مسکو با ۱۹۹ ایستگاه، عمیق ترین تونل دنیاست و پس از راه آهن درون شهری بیشترین مسافران را در بین سیستمهای راه آهن زیرزمینی دنیا جابجا می کند.


در این منطقه از روسیه تقریبا نیمی از سال سرد، برفی و بدون آفتاب می گذرد در حالی که نیم اخری سال آب و هوای معتدل دارد. کوتاه ترین روز مسکو ) ۲۲ دسامبر(، تنها ۶ گیتی و ۵۷ لطیفه و بلندترین روز آن ) ۲۱ ژوئن(، ۱۷ وقت جهان و ۳۱ لمحه است.
۴۰ درصد از مساحت این شهر را جنگلهای نهادین و پارکها از جمله دهکده تاریخی تساریتسینو و پارک کالومنسکویه تشکیل داده و آن را به یکی از سبزترین پایتختهای آفاق تبدیل کرده اند.

  • دانیال روشن