گردشگری روسیه

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روسیه کشوری است با مردمی شاد و همواره خندان که در روزهای مختلف سال با برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف به شادی و سرور می پردازند. اگر شما هم زمانی قصد تجربه تور روسیه را داشتید، حتما در یکی از این فستیوال های هیجان انگیز روسیه نیز شرکت کنید؛ در ادامه با وبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید تا بیشتر در این باره صحبت کنیم.

جشن های روسیه

اهالی سن‌پترزبورگ یا به ضمان خودشان پیتر، تقریباً در تمام دنباله سال، بزم و فستیوال به راه می‌اندازند. چه در بهار و تابستان که هوای سن‌پترزبورگ رویایی می‌شود و شب‌های روشن معروفش همه را به شارع می‌کشاند و چه در زمستان‌ها که شهر زیر لحاف سفیدش می‌خوابد و رودخانه‌ی نوا آماده‌ی پاتیناژ می‌شود.

باله‌ روسی در تمام دنیا معروف است و فستیوال باله‌ای که در قلب هنر روسیه یعنی سن‌پترزبورگ برگزار شود، حتماً هوش از سر هر هنردوستی خواهد برد. فستیوال باله‌ مارینسکی اتفاق هنری بزرگی است که اوایل آوریل در سن‌پترزبورگ می‌افتد و حدود یک هفته، سالن تاریخی مارینسکی، مشهورترین و بزرگترین تئاتر سن‌پترزبورگ، میزبان بالرین‌های حرفه‌ای روس و جهانی می‌شود. البته این فستیوال، خیلی وقت‌ها زودتر و در اواخر فوریه برگزار می‌شود.

جشن های روسیه
جشنواره جدید باید یک رویداد  درخشان  دیگر  از باب جلب گردشگران  به پایتخت روسیه و دوست داشتنی ملیح تر کردن مسکو برای  مهمانان آن شود.  به سخن شهردار مسکو ، اکنون  تقاضا برای  رویدادهای  مسکو اضافه است. « در دوازده ماه) 2014 میلادی  عرصه سیر مسکو نتایج خوبی  نشان داد.  16 میلیون و 500 هزار نفر از مسکو دیدن کردند که یک  رقم رکورد است. با وجود افت سیر بین المللی  به میزان 1 درصد،  ما توانستیم  حجم سیر داخلی را تکثیر و کاهش بدهیم.  با جمعبندی نتایج،  تعداد گردشگران خارجی و داخلی یک سوم ازدیاد یافت».

  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰

روسیه کشوری می باشد که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است این کشور در کنار تمام زیبایی های خود دارای رستوران ها و هتل هایی می باشد که در تمام ساعات شبانه روز اماده ی خدمت رسانی به تمام گردشگران و توریست ها می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با جاذبه های گردشگری روسیه آشنا کنیم. در ادامه با یکی از جاذبه های گردشگری روسیه به نام کاخ کرملین شهر مسکو آشنا خواهید شد.


کاخ کرملین شهر مسکو
  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰
از جمله مواردی که باید در زمان سفر در نظر داشته باشید این است که در زمان سفر خود در مورد کشور یا شهری که قصد سفر به آن را دارید اطلاعات کامل داشته باشید. یکی از کشورهایی که باید در مورد ان اطلاعات کافی برای سفر داشته باشید کشور روسیه می باشد که جاذبه های گردشگری روسیه که تنها بخش کوچکی از این اطلاعات می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با این مورد که چه زمانی برای سفر به کشور روسیه مناسب می باشد آشنا سازیم.

چه زمانی برای سفر به کشور روسیه مناسب می باشد
  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰

 همانطور که می دانید سال آینده شاهد جام جهانی روسیه خواهیم بود. این کشور که میزبان مسابقات جام جهانی 2018 در روسیه است استادیوم های مجهزی دارد که هر یک از آنها محلی بسیار مناسب برای برگزاری مسابقات می باشند. با وبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید تا نکاتی را درباره این تورنومنت بین المللی به شما بگوییم. مطمئنا می توانید با همه چیز درباره جام جهانی روسیه آشنا شوید.

همه چیز درباره جام جهانی روسیه

طبق اعلام فیفا، از آسیا 4 تیم به طور مستقیم راهی مرحله بعد می شود و تیم پنجم می بایست در پلی آف متساوی تیم چهارم کونکاکاف آستانه یابد.

 در اروپا نیز 13 تیم راهی روسیه می شوند که بلندی هیچ تیمی محکم نشده اما به نظر می رسد کشورهای فرانسه، آلمان، صربستان، لهستان، انگلستان، اسپانیا، بلژیک، کرواسی، ایتالیا، سوئد، پرتغال و ایسلند بلیت کشور تزارها را کسب کنند. لازم بذکر است که در آمریکای جنوبی، داستان واضح است و برزیل راهی پیاله دنیوی کلی شده اما از میان کشورهای اکوادور، آرژانتین، کلمبیا، شیلی، اروگوئه و پرو بی زن 3 تیم می توانند مستقیم منتها کنند و یک تیم باید راهی پلی آف شود.

  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰

مترو مسکو

مسکو بعنوان پایتخت کشور پهناور روسیه دارای منابع بسیار زیادی از جاذبه های تاریخی است که همواره برای این شهر جذب گردشگر را به همراه داشته است. اگر شما هم از آن دسته هستید که علاقه مند به کسب اطلاعات تاریخی درباره جاذبه های گردشگری هستید توصیه می کنیم با وبلاگ گردشگری روسیه همچون همیشه همراه باشید تا این بار مقاله ای درباره مترو مسکو را به شما تقدیم کنیم.

مترو مسکو

اولین اشارات به ساخت این مترو به سال ۱۸۷۵ باز می‌گردد. صحبت‌های رسمی در مورد پروژه در سن ۱۹۰۲ صورت گرفت اما شورای ولایت به درخواست‌های معمارهایی که پیشنهاد طرح را داده بودند مواخذه و پاسخ منفی داد. درنتیجه ساخت قطار درون شهری در کلاس ۱۹۳۱ بعد از روی کار آمدن اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد. ۱۳ موقف اول در ۱۵ می ۱۹۳۵ افتتاح شد.

متروی مسکو یکی از شلوغ‌ترین متروهای شهری در تمام دنیا است. تا واحد زمان ( روز ۲۰۱۴ جمعیتی به اندازه ۲/۴ میلیارد شخص در کل از این راه آهن زیرزمینی عبور کرده‌اند. در راستا ۸۰ کلاس گذشته بیش از ۱۴۵ میلیارد سفر در این راه آهن درون شهری انجام شده است.

مترو مسکو

کنگره کمیته مرکزی جماعت کومونیست احداث راه آهن زیرزمینی در روسیه را در ۱۵ ژوئن ۱۹۳۱ تصویب نمود. در مدت زمان ۴ دانشپایه طول عمر از ابتدایی خط قطار درون شهری مسکو با ۱۳ توقفگاه در ۱۵ می ۱۹۳۵ به مرحله بهره برداری رسید. ساخت و توسعه قطار درون شهری مسکو همچنان ادامه دارد تا جایی که حتی در خلال جنگ جهانی نیز متوقف نشد.

  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰

زوسیه کشوری زیباست و زیباتر از آن شهرهای تاریخی سن پترزبورگ و مسکو هستند که صدها آثار تاریخی برجای مانده از زمان های مختلف تاریخی بخصوص دوره تزارها را در خود نگه داشته است. یکی از تاریخی ترین مکان های گردشگری مسکو کلیسای جامع سنت باسیل است که حتما نام آن را بارها شنیده اید. با وبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید تا شما را بیشتر با این کلیسا آشنا کنیم.

 کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع «سنت باسیل» یکی از نماد‌های کشور روسیه به حساب می‌آید. این کلیسا با قدمتی بالغ بر ۴۵۰ سال، در میدان سرخ مسکو واقع شده است و به‌ عنوان یکی از برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی روسیه، به دستور «ایوان چهارم» مشهور به «ایوان مخوف» خلق شد. بر اساس ازجان گذشته نوشته‌ها، هنگامی که «ایوان مخوف» از اردو‌های مغولان قزان بازدید می‌کرد، دستور ساخت کلیسایی با سه ساختمان شامل هفت گنبد را می‌دهد. ساخت کلیسا در بادبیز 1559 تقریبا به اتمام رسید که این تاریخ مقارن بود با جشن شفاعت حضرت مریم (س) که در آن تمام کلیساها، حتی کلیساهای نیمه‌تمام تقدیس می‌شدند. طی این جشن هر کلیسا پشتوانه یکی از مقدسین را به خود می‌گرفت و به این ترتیب عبرت کلیسای جامع جنوبی، "سنت ترتینه" عرض گرفت.

کلیسای جامع سنت باسیل

لازم بذکراست که ساخت این کلیسای سنگی تنها شش دانشپایه طول عمر راستا کشید و کار ساخت آن فقط در راستا ماه‌های گرم انجام می‌شده است. بنای این کلیسا از آجر آفریده شده و زیر بنای آن، زیر زمین و ازخودگذشته بخش‌های دیگر از سنگ سفید آفریده شده است.

همچنین باید به این نکته هم اشاره داشت که هر چند در گنبدهای کلیسا یک بی‌نظمی و هرج و مرغزار به گشت وگذار می‌رسد ولیک یک تقارن و سمبلیسم نیز در آن وجود دارد. ۸ نمازگاه گنبدی بنا، نمادی از ۸ حمله به کازان هستند: ۴ هشت ضلعی بزرگ و ۴ مربع کوچک. در مرکز نیز یک مناره هرمی با یک گنبد زردفام کوچک وجود دارد. عبادتگاه نهم که در ضلع شرقی در سن ۱۵۸۸ درخصوص مقبره سنت واسیلی مصنوع و آفریدگار شد، به نوعی تقارن طراحی را به بهم می‌زند. این سجده گاه را می‌توان با گنبد سبز-طلایی و هرم‌های کوچک زرین فام رویش از بیرون تشخیص داد.

  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰

روسیه با اینکه کشور نسبتا با آب و هوای سردس می باشد دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد این کشور در تمام ایام سال آماده پذیرایی از گردشگران و توریست هایی می باشد که به این کشور برای بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور به این کشور سفر می نمایند. در ادامه در مورد یکی از جاذبه های تاریخی این کشور به نام اثر تاریخی مادر میهن بیشتر خواهیم گفت. با وبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید.

مجسمه مادر میهن

کشور مسطح روسیه دارای نوشته ها پیامدها کهن و دیدنی بسیاری است که یکی از آن ها تمثال نامی و بی نام مام یا والده اصل میهن است. در اواخر دهه ۵۰ میلادی این تن سان بااهمیت به یاد ماندنی به نشانی یادگار کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شد. این عکس غول آسا یادمان معلق آرزم استالینگراد، در کتاب رکوردهای گینس به آدرس بلندترین تندیس خاطره به ثبت جوان است. گردشگران تور روسیه می توانند از دیدن این مجسمه ی باشکوه لذت ببرند.

  • دانیال روشن
  • ۰
  • ۰

روسیه کشوری است که همواره به لحاظ گردشگری وصنعت توریسم وضعیت خوبی داشته و شهرهای مختلف آن مورد بازدید گردشگران بی شماری قرار می گرفته است. مسکو، سن پنرزبورگ، سوچی و... همگی از اصلی ترین شهرهای روسیه برای بازدید گردشگران سراسر جهان محسوب می شوند. از آنجا که سال آتی جام جهانی فوتبال 2018 نیز در روسیه برگزار می شود، احتمالا در سال آینده شاهد موجی چشمگیر و تکرار نشدنی از حضور گردشگران در این کشور باشیم. به همین دلیل بد نیست با وضعیت آب و هوایی و جغرافیایی این کشور آشنا شوید تا در صورت سفر به این کشور دچار مشکل نشوید! با ما همراه باشید تا با آب و هوا و وضعیت جعرافیایی شهرهای مختلف روسیه آشنا شوید.

آب و هوا و وضعیت جعرافیایی شهرهای مختلف روسیه

فدراسیون روسیه تقریبا مساحتی دو برابر مساحت ایالات متحده امریکا را نهان سازی می دهد. این کشور در شمال اورآسیا واقع شده که از غرب با کالینینگراد تا دشت سیبری محاصره شده  و در باختر به دریای اخوستک می رسد. مرز جلی روسیه اروپایی و سیبری آسیا است که توسط رشته کوه های اورال، رودخانه اورال تشکیل شده. به شیوه کلی روسیه شامل 16 مرز ذایع المللی با کشورهایی از جمله فنلاند ،لیتوانی،ایالات متحده ،ژاپن ،اوکراین،آذربایجان و چین است.

روسیه اروپایی از دریای قطب شمال ،ارتفاعات مرکزی روسیه تا دریای سیاه ،قفقاز شمالی و دریای خزر کشیده شده است . سیبری از جلگه سیبری شرقی،فلات سیبری مرکزی تا رود لنا و از جنوب تا سایان و یابونوی سعه یافته . مغرب روسیه تا خاور دور کشیده شده ،منطقه ای که تقریبا به وسعت خود سیبری تا اقیانوس آرام ادامه دارد و شامل شبه جزیره های شاکوتکا و کاماتکا میشود. با وجود وسعت روسیه ،منطقه ای است که از تنوع زیادی برخوردار است. توندرای سیبری تا رشته کوه های اورال ،سواحل دریای سیاه ،جلگه های روسیه غربی همه و همه مدال دهنده این است که هر شخصی میتواند در روسیه بازرگانی منحصر به فردی داشته باشد.

آب و هوا و وضعیت جعرافیایی شهرهای مختلف روسیه

آب و هوای روسیه

 مسکو دارای زمستان های سرد که دما به 12- مقام سانتیگراد و تابستانهای گرم و ملایم که بالاترین دما در ماههای تیر تا شهریور به حدود 20-24 مقیاس سانتیگراد میرسد.

سن پترزبورگ دارای آب و هوایی با تابستانهای گرم  و شرجی که تحت تاثیر بادهای دریای بالتیک کمی خنک تر است و  زمستانهای سرد و طولانی است. تابستانها رتبه اداری اندازه حرارت به 20-22 مقام میرسد(سال 2010 به 37 جایگاه رسید) و در سن 1883 با مقیاس منفی 36 مقام رکورددار می باشد.

آستاراخان

آستاراخان از عمران ده های اصلی روسیه اروپای جنوبی و مرکز اجرایی استان آستاراخان می باشد. این روستا در سواحل شمالی دریای خزر و در ساحل دریای خزر و در ساحل سمت شرقی رودخانه ی ولگا  – جایی که به دریای خزر می ریزد – قرار ملول است. ارتفاع متوسط ولایت از سطح شرف ۲۳ متر است. این بندر حدودا در فاصله ی ۱۴۳۰ کیلومتری از جنوب شرقی مسکو واقع شده است و مساحت آن ۵۰۰ کیلومتر مربع می باشد.

  • دانیال روشن