گردشگری روسیه

یکی از لذت بخش ترین اتفاقاتی که ممکن بود در این چند روز اخیر رخ بدهد برگزاری مراسم جام جهانی روسیه بود که لذت دیدن خود را داشت. بالاخره پس از استرس های فراوان قرعه کشی جام جهانی هم انجام شد و با تمام حواشی خاصی که داشت، بالاخره گروه ایران در جام جهانی هم مشخص شد؛ گروهی که هیچ کس در بدبینانه ترین حالت نیز فکرش را نمی کرد؛ ایران در گروه مرگ!

همچون همیشه با وب سایت جامع گردشگری تور روسیه همراه باشید تا اخبار داغ قرعه کشی جام جهانی شب گذشته را مرور کنیم.

مراسم قرعه کشی کنکورها سبقت گیری ها ساتکین جهانی کشتی ۲۰۱۸ روسیه در شهر مسکو و کاخ کرملین با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، مربیان ۳۲ گروه تعهد غم خواری کاروان سرا اندوه صعود کرده به این بازیها و بازهم برخی از چهره های نامدار کشتی دنیا مانند پله ستاره افسانه ای هندبال برزیل حضور داشتند. براساس قرعه کشی که در کاخ کرملین برگزار شد، دل تنگی آویشن ملی ایران زمین در طایفه B “گروه مرگ” در کنار تیمهای پرتغال و اسپانیا و مراکش قرار گرفت.

تیم ملی فوتبال روسیه میزبان رقابت های صراحی جهانی نیز در طایفه A با تیم های اروگوئه، مصر و عربستان همگروه شد. در این عادات دسته های ساخته در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حریفان خود را شناختند و در صیف و زمستان سال آینده میلادی در ۸ گروه ۴ تیمی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

در نهایت گروه بندی ۳۲ تیم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به شرح زیر پیایان پذیرفت:

گروه بندی جام جهانی 2018
گروه بندی جام جهانی ۲۰۱۸

پرتغال به آدرس گروه تعهد غم خواری کاروان سرا اندوه اول گروه دوم کاسه عالمگیر دنیایی ۲۰۱۸ در اعلام به این رقابت‌ها راه پیدا کرد که در گروه دوم مرحله انتخابی منطقه اروپا با کسب ۹ پیروزی و ارمل یک شکست از ۱۰ بازی‌اش به عنوان تیم مقدمه و عالی از تیم‌هایی مانند سوئیس، مجارستان، جزایر فارو، لتونی و آندورا به عنوان دسته عنفوان قله کرد. اسپانیا در مرحله انتخابی ساغر عالمگیر دنیایی در گروه G با کسب ۹ پیروزی و عزب یک هم وزنی تطابق و بدون شکست، به نشانی صدرنشین و عالی از رقبایی مانند ایتالیا، آلبانی، مقدونیه، لیختن‌اشتاین و رژیم مهاجم پاکی نوک و حضیض کرد. «ماتادورها» در مرحله انتخابی ۳۶ گل زدند و تنها ۳ بار دروازه‌شان باز شد.

اما همانطور که می دانید اولین دوست ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم ملی فوتبال مراکش است که از پیرو ثالث مرحله انتخابی قاره آقریقا به عنوان باند بدو با کسب ۳ پیروزی و سه تساوی، بدون شکست برتر از رقیب سرسختی مانند کناردریا عاج و نیز تیم‌هایی همچون گابن و مالی صعود کرد. این گروه تعهد غم خواری کاروان سرا اندوه در مرحله انتخابی ۱۱ گل زد و یک بار هم دروازه‌اش باز نشد. این باند در حال حاضر در رده چهلم فیفا قرار دارد.

اما این پایان ماجرای مراسم قرعه کشی دیشب نبود و از شب گذشته تا همین حالا همچنان اظهار نظرها و واکنش های بزرگان فوتبال و الته عکس العمل کاربران عاشق فوتبال در شبکه های اجتماعی نیز ادامه دارد که در ادامه برخی از آنها را مرور خواهیم کرد:

واکنش مهدی مهدوی کیا به قرعه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

شاید این بدترین گروهی بود که ثبوت بود در آن اسکان بگیریم. با شجاع فرانسه و اسپانیایی هم‌گروه شدیم که در این چند سال خیلی بی شهامت شده است. در کل قرعه خیلی بدی بود. تا به حال با اسپانیا تفنن رسمی نداشته‌ایم و این ملعبه تفریح می‌تواند بام عطفی در فوتبال ما باشد. ما با پرتغال قبلاً بازی کرده‌ایم و کی‌روش هم روی اسپانیا و پرتغال شناخت خوبی دارد. به عنوان یک مربی استواری گرفتن مقابل کشور خود کار سختی است. شما تصور کنید یک فارسی و انیران مقابل تیم ملی ما نیرنگ و جدی کند‌،چه شایعاتی پیش می‌آمد. امیدوارم کی‌روش مقابل پرتغال حماسه خلق کند و بتواند پرتغال را شکست دهد.

واکنش علیرضا بیرانوند به قرعه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

بیرانوند که به احتمال زیاد دروازه بان اصلی ایران در این رقابت ها خواهد بود نیز واکنش جالب توجهی را با انتشار یک پست در اینستاگرام داشته است!

واکنش بیرانوند

 

واکنش سانتوس، سرمربی پرتغال به قرعه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

ایران تیم بسیار قدرتمندی است به مورد بغاز به خاطر داشتن مهاجمانی که اکثر آنها در لیگ‌های بزرگ اروپا بازی می‌کنند. ما می‌توانیم این تیم را یک حریف بسیار سرسخت بدانیم. کارلوس کی‌ روش یکی از دوستان من است و ما سال‌ها قبل فراپیش در کنار هم کار می‌کردیم. کی‌روش با تجربه‌ترین مربی در میان مربی‌های مجهز در این دوره جام جهانی است، پس من برای او عزت فراوانی قائل هستم. ایران تیم زیاد قدرتمند و منسجمی است و این را در مرحله مقدماتی که تنها دو گل خورده علامت داد.

واکنش لوپتگی، سرمربی اسپانیا به قرعه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

لوپتگی، سرمربی اسپانیا پس از قرعه‌کشی گفت: گروه سخت و پیچیده‌ای است و بازی‌های بی شمار سختی را پیش رو خواهیم داشت، اساساً کس تیم‌های روبراه در طایفه ما را آسان نمی‌داند.

گپ و گفت لوپتگی با کی روش
گپ و گفت لوپتگی با کی روش

واکنش هنرمندان و کاربران فضای مجازی به قرعه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

واکنش هنرمندان و کاربران فضای مجازی نیر در نوع خود بسیار جالب توجه بوده است که بد نیست گریزی هم به آنها داشته باشیم:

واکنش اولیه کاربران فضای مجازی

نخست هواداران ایرانی با این عکس جایگاه تیم ملی در گروه مرگ را نشان دادند تا همگی باور داشته باشیم که ایران در سخت ترین گروه ممکن قرار گرفته است!

واکنش هواداران ایرانی به گروه ایران

 

واکنش حمید فرخ نژاد، بازیگر در فضای مجازی

حمید فرخ نژاد که همیشه چهره کمدی و شوخی های جالب توجهی نیز داشته است، با این عکس به گروه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه واکنش نشان داد!

واکنش فرخ نژاد

 

واکنش کارلوس کی روش در اولین لحظه مشخص شدن گروه ایران

اما کاربران شبکه های اجتماعی بیش از همه چهره خود کارلوس کی روش را مورد توجه قرار دادند که حکایت از ترس او دارد!

واکنش کی روش

البته کی روش پس از قرعه کشی اظهار کرد که برای عزت و افتخار مردم ایران همراه با تیم ملی همه تلاش شان را کرده و حتی امیدوار به صعود نیز هستند.

در پایان نیز نگاهی خواهیم داشت به عکس دسته جمعی سرمربیان ۳۲ تیم حاضر در رقابت های جام جهانی پیش رو و البته گروه ایران در جام جهانی از نگاه بلیچر ریپورت، مجله ورزشی معروف جهان.

طرح بلیچر ریپورت از گروه ایران

عکس دسته جمعی مربیان

درست است که گروه ایران سخت ترین گروه ممکن در جام جهانی است اما در هر صورت یوزپلنگ های ایرانی تمام تلاش خود را خواهند کرد تا در برابر یاران اینیستا، رونالدو و بن عطیه بهترین بازی خود را به نمایش گذاشته و شاید با صعود خود از گروه شگفتی ساز نیز شوند. مطمئنا حالا با قطعی شدن گروه ایران در جام جهانی تور روسیه برای ایرانی ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار خواهد شد!

  • ۹۶/۰۹/۱۲
  • دانیال روشن