گردشگری روسیه

یکی از بحث هایی که در مورد جام جهانی وجود دارد این است که حضور بعضی از این تیم ها در جام جهانی دور از انتظار بود. جام جهانی ۲۰۱۸ ره تنها تا کمتر از ۲۰۰ روز دیگر می توانیم شاهد باشیم و قرعه کشی رقابت های آن نیز به زودی آغاز خواهد گردید. چیزی که بیش از همه باعث استرس هواداران فوتبال بخصوص ما ایرانی ها شده است، قرعه کشی این رقابت های سراسر هیجان انگیز است که می تواند حدس ها برای صعود یا عدم صعود تیم ها از مرحله گروهی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ را بوجود بیاورد.

لازم بذکر است که قرعه کشی این رقابت ها بزودی و از طریق برنامه ۹۰ بر روی آنتن تلویزیون بصورت زنده پخش خواهد گردید و نکته جالب توجه این است که لوئیس فیگو ستاره سرشناس سابق و کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال نیز مهمان ویژه برنامه عادل فردوسی پور خواهد بود.

تیم هایی که حضورشان در جام جهانی 2018 غیرمنتظره بنظر می رسید!

اما در مقاله امروز قصد داریم به بررسی تیم هایی که حضورشان در جام جهانی ۲۰۱۸ غیرمنتظره بنظر می رسید! بپردازیم؛ با e-russia همراه باشید تا هیجان جام جهانی هر لحظه در وجود شما افزایش پیدا کند!

ایسلند، شگفتی ساز اروپا

رقابت هان انتخابی ساتکین جهانی روسیه در حالی در قاره سبز پیگیری شد که کمتر کسی تصور می کرد که تیم هایی معتاد خواهر شبیه ایتالیا و هلند از رسیدن به این رقابت ها بازبمانند. این در حالی بود تیمی مانوس ایسلند که تا چندی پیش از دسته ایا فرسوده اروپا محسوب می شد توانست به عنوان صدرنشین گروه خود نوکر این رقابت ها شود و دسته هایی آشنا لهستان، صربستان، کرواسی، دانمارک و سوئیس هم هر کدام چه به صورت مستقیم و چه به صورت برد در مرحله پلی آف غلام این رقابت ها شوند.

تیم هایی که حضورشان در جام جهانی 2018 غیرمنتظره بنظر می رسید!

ایتالیایی ها در حالی به ساغر دنیوی کلی فوتبال نرسیدند که کمتر کسی تصور می کرد این گروه تعهد غم خواری کاروان سرا اندوه نتواند چنین کاری انجام دهد. لاجوردی پوشان ۶۰ سال بود که به صورت پی در پی عازم قاصد کاسه عالمگیر دنیایی می شدند و در ۲۱ دوره گذشته آن تنها ۲ دوره غیبت داشتند. همچنین آن ها پس از برزیل پر فخر کردن ترین گروه تعهد غم خواری کاروان سرا اندوه این رقابت ها بودند. اما هلندی ها هم با ده تجربه حضور در جام جهانی فوتبال، ۳ عنوان نایب قهرمانی، یک عنوان سومی و یک عنوان چهارمی این رقابت ها از جمله اکیپ ایا پر سربلندی این رقابت ها محسوب می شدند. هلندی ها در دو ساغر دنیوی کلی گذشته به آراستگی به عنوان های نایب قهرمانی و سومی صراحی جهانی کشتی رسیده بودند.

بدون شک در میان همه تیم های اروپایی باید ایسلند را سورپرایز جام جهانی از میان اروپایی ها دانست؛ ایسلندی که در جام ملت های دوره قبل قاره سبز نیز توانست خوش درخشیده و خود را به جهانیان معرفی نماید؛ تشویق ایسلندی نیز که مدت هاست در استادیوم های فوتبال کشورمان دیده می شود نیز یادگار تماشاگران ایسلندی است!

پاناما از آمریکا در راه جام جهانی ۲۰۱۸

آمریکای جنوبی هم نظارگی بازی ها و اتفاقات جالبی حیات. باند فوتبال برزیل که ناکام ترین اکیپ ساتکین دنیوی کلی ۲۰۱۴  وجود توانست بدون مشکل و با قاطعیت به نشانی گروه تعهد غم خواری کاروان سرا اندوه نخست راهی پیاله جهانی شود. پس از برزیلی ها هم اروگوئه ای ها توانستند نسبتا صعود بی دردسری به کاسه عالمگیر دنیایی روسیه داشته باشند. اما باند ای کلمبیا، آرژانتین، شیلی و پرو تا هفته پایانی این رقابت ها رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند. آرژانتینی ها ممکن حیات تا انتهایی لحظه به قدح جهانی صعود نکنند.

اما تساوی کلمبیامقابل پرو  در هفته پایانی و مسجل شدن صعودش به جام دنیوی کلی روسیه، شکست شیلی مقابل برزیل و پیروزی آرژانتین با درخشش مسی مقابل اکوادور باعث شد تا آرژانتین همراه با کلمبیا، اروگوئه و برزیل مسافران آمریکای جنوبی به روسیه شود و پرو هم به مرحله پلی آف برود. شاید ثالث دل تنگی آویشن ناکام بزرگ رقابت هان ساتکین عالمگیر دنیایی در منطقه آمریکای جنوبی شیلی باشد. تیمی که توانسته به ۲ فارسی پیاپی در قدح امت ای آمریکای جنوبی دست یابد.

تیم هایی که حضورشان در جام جهانی 2018 غیرمنتظره بنظر می رسید!

پاناما نیز که چندی پیش تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری دوستانه توانست با نتیجه ۲ بر ۱ از سد آن بگذرد، دیگر تیم صعود کننده به جام جهانی از قاره آمریکاست که البته بعید بنظر می رسد بتواند در جام جهانی حرکت غیر منتظره ای را انجام دهد!

مراکش، غیرمنتظره ترین تیم جام جهانی

قاره سیاه در این گستره انتها شاهد حذف و منتها دل تنگی آویشن هایی بود که قابل پیش بینی نبود. اکیپ قوتبال کامرون دلاور جام ملت های آفریقا و دل تنگی آویشن ملی فوتبال شاطی عاج که تجربه های اضافی در پیاله دنیوی کلی دارند از جمله تیم هایی بودند که نتوانستند به این انتظار ها برسند. در عوض دسته هایی مثل هماهنگ پافشاری کننده، مراکش پس از ۱۹ سال عدم حضور در جام های جهانی، سنگال و تونس توانستند به هم چشمی هم چشمی کردن های قدح عالمگیر دنیایی فوتبال برسند. هم باند هایی مالوف غنا و گابن هم از جمله تیم های خوبی بودند که در این رقابت ها غایب بودند.

ایران، افتخار آسیا و امید به درخشش در روسیه

رقابت هان انتخابی جام جهانی فوتبال در دریا کرسی و امسال متفاوت تر از گذشته برگزار شد و در ثمر بازپسین انتخابی چشمداشت های پیاله جهانی روسیه بر خلاف گذشته که با حضور ۱۰ تیم برگزار می شد ۱۲ گروه تعهد غم خواری کاروان سرا اندوه در آن حاضر شدند. گردشگران ایرانی تور روسیه نیز مطمئنا از حضور تیم مان در این رقابت ها استقبال ویژه ای خواهند نمود.

تیم هایی که حضورشان در جام جهانی 2018 غیرمنتظره بنظر می رسید!

کره ای ها تا بازی اخر ممکن بود نتوانند راهی ساغر جهانی شوند با این حال آن ها در تاشکند، ازبکستان را شکست دادند تا به ساتکین جهانی برسند. تیم انسانیت مردم زادگی انسانی مروت توده ای فوتبال عربستان هم در آخرین بازی خود و با قدرت و بر ژاپن توانست پس از دو ذیل غیبت به این توقع ها برسد. استرالیایی ها اما برای صعود به پلی آف رفتند آن ها در این مرتبه مقابل سوریه خیره شدن ساز قرار گرفتند و با نتیجه ای نزدیک موفق شدند این اکیپ را شکست دهند و در بقا با آزادگی بر هندوراس به عنوان سی و یکمین باند راهی صراحی جهام جهانی شدند.

  • ۹۶/۰۹/۱۳
  • دانیال روشن