گردشگری روسیه

  • ۰
  • ۰

با تجربه تورهای شگفت انگیز روسیه در نوروز ۹۷ می توانید یکی از بهترین و جذاب ترین سفر های عمر خود را تجربه کرده و در تعطیلات نوروزی خود به استقبال سال جدید بروید.

با فرار رسیدن تعطیلات نوروز، در حوزه گردشگری فصل جدیدی آغاز می شود به طوری که رونق اقتصادی بسیار مناسبی در بسیاری از حوزه های مرتبط با آن شاهد هستیم. کشورهای فعالی در حوزه گردشگری در منطقه فعال هستند که می توان از ویژگی های طبیعی و فرهنگی آن ها ساعت ها گفت و دلیل موفقیت آن ها را به آسانی شمارد. برای مثال ترکیه با شناخت فرصت های موجود و بالقوه توانسته بازار مناسبی را برای خود ایجاد کند و درآمد قابل ملاحظه ای را از این طریق کسب کند.

روسیه دیگر کشور اروپایی است که دارای تمدن و فرهنگ بسیار قدیمی است، این کشور دارای تاریخ پرفراز و نشیبی بوده است و از نظر زیرساخت های گردشگری همچون هتل و خدمات مورد نیاز گردشگران و توریست ها در رده بسیار خوبی قرار دارد.روسیه دارای بناها و کلیساهای بسیار زیبایی است و به دلیل اهمیت مسیحیت می توان گفت هنرمندان بی چشم داشت هنر خود را در این بنا ها عرضه کرده اند.

تجربه تورهای متفاوت و جذاب روسیه در نوروز 97

یکی دیگر از مواردی که دوباره اسم روسیه را بر سر زبان ها انداخته است مسابقات جام جهانی است، اهمیت این رقابت ها به قدری مهم است که از چند ماه قبل بسیاری از آژانس ها تور جام جهانی خود را در پکیج های ویژه خود همچون تور سن پترزبورگ و تور مسکو نوروز خود قرار داده اند.

روسیه که پهناورترین سرزمین جهان محسوب می شود با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد، روسیه در دل خود دارای فرهنگ های بسیار مختلفی است که اکثرا در بخش اروپایی آن ساکن هستند و تنها ۲۲ درصد از جمعیت آن در بخش پهنائر آسیایی زندگی می کنند. با وجود آب و هوای سرد روسیه، این کشور ۲۰ دصد از جنگل های دنیا را در اختیار دارد و منابع گازی روسیه به قدری است که می توان گفت نیمی از گاز اروپا را روسیه تامین می کند. در ادامه قصد داریم تا شما را با تعدادی از جاذبه ها و مکان های دیدنی روسیه آشنا کنیم؛ بدون شک تجربه تورهای متفاوت و جذاب روسیه در نوروز ۹۷ برای شما لذت بخش خواهد بود.

دریاچه بایکال

از جالب ترین و منحصر به فرد ترین دریاچه های طبیعی دنیا می باشد، این دریاچه عمیق ترین دریاچه ی جهان و در شرق روسیه قرار گرفته است.این دریاچه با عمقی به اندازه ۱۵۰۰ متر زلال ترین آب دریاچه روی زمین را دارا می باشد. این محل در آثار میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

تجربه تورهای متفاوت و جذاب روسیه در نوروز 97

کاخ کرملین

این کاخ که امروزه به یکی از نمادهای روسیه تبدیل شده است، تاریخ پرفراز و نشیبی را در دل خود دارد.کرملین شامل پنج کاخ و چهار کلیسای جامع می باشد و دور تا دور آن توسط دیوار و برج های بلند محصور شده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بزرگترین کاخ این مجموعه، کاخ بزرگ کرملین می باشد که دارای ۷۰۰ اتاق می باشد و تاریخ ساخت آن به قرن ۱۹ میلادی باز می گردد.

متروی مسکو

بی شک اگر به این مترو بروید شگفت زده خواهید شد، برخی این مترو را یک گالری بی نظیر هنری می دانند. ساخت این مترو در مسکو به سال ۱۹۳۰ باز می گردد. در طراحی فضای ایستگاه های این مترو از نقش های برجسته، مجسمه های برنز و موزاییک های بسیار زیبایی استفاده شده است. برخی از معماری این مترو برگرفته از روم شرقی است.

تجربه تورهای متفاوت و جذاب روسیه در نوروز 97

کلیسای جامع سنت باسیل

یکی دیگر از نمادهای روسیه که در بین سال های ۱۵۵۵ تا ۱۵۶۱ به شکرانه پیروزی های ایوان مخوف ساخته شده است.زیبایی بی نظیر این کلیسا بسیار خیره کننده است. این کلیسا ترکیبی از ۹ کلیسای کوچک در کنار هم می باشد.در برنامه خود بازدید از این کلیسای را قرار دهید،زیرا هیچ عکسی از کلیسای جامع سنت باستیل نمی تواند زیبایی آن را وصف کند.

موزه‌ هنرهای زیبای پوشکین

اگر قصد دارید تا با هنر روسیه آشنا شوید، کافی است تا به موزه هنرهای پوشکین سری بزنید. این موزه نه به خاطر آثار امپرسیونیستی و پست‌امپرسیونیستی خود مشهور است، بلکه آثار بسیار قوی و بی نظیری را از دوره رنسانس اروپا را در دل خود جای داده است. در این موزه مجموعه ای از آثار مصریان باستان، جواهرات و سلاح ها و مومیایی و آثار نقاشان آلمانی را می توانید مشاهده کنید.

آرامگاه لنین

این آرامگاه که متعلق به اولین رهبر اتحاد جماهیر شوروی ولادمیر لنین است، در میدان سرخ مسکو و در نزدیکی کاخ کرملین قرار گرفته است. جالب است که بدانید جسد لنین پس از مرگ مومیایی شد و در زیر بقعه ای به نام قبر سرخ در خارج از کاخ کرملین نگهداری می شود. این مقبره که تحت نظارت امنیتی و حفاظتی قرار دارد، در ساعات مشخصی از روز برای بازدید عموم باز است؛ در سفر به روسیه از این آرامگاه نیز حتما بازدید بعمل آورید.

تجربه تورهای متفاوت و جذاب روسیه در نوروز 97

آسمان‌خراش‌های استالین

از دیدنی ترین جاذبه های شهر مسکو است، که به سبک معماری استالینیستی ساخته شده است و جلوه و زیبایی منحصر به فردی را به شهر مسکو بخشیده، نام دیگر این آسمان خراش هفت خواهران است و امروزه از آن ها به عنوان دانشگاه دولتی مسکو، هتل اوکراین و ساختمان وزارت خارجه روسیه استفاده می شود و بقیه ساختمان ها کاربری های دیگری دارند.

کیلومتر صفر مسکو

یکی از جالب ترین جاذبه های دیدنی مسکو که سالانه بازدیدکنندگان زیادی دارد، پلاک دایره ای شکل برنزی که کیلومتر صفر روسیه را نشان می دهد. کیلومتر صفر معمولا نقطه ای از پایتخت است که فاصله دیگر نقاط کشور از این نقطه سنجیده می شود. یکی از تفریحات گردشگران پرتاب سکه از کنار شانه خود است و باور عمومی به این گونه است که اگر سکه به روی این دایره برنزی بیفتد، آرزوی‌شان برآورده می شود.

تجربه تورهای متفاوت و جذاب روسیه در نوروز 97

با تماس یا مراجعه حضوری به آژانس مسافرتی کاروانیک می توانید برنامه کامل تورهای روسیه از تور سوچی گرفته تا تورهای مسکو و جام جهانی را دریافت کرده و مناسب ترین آن را با توجه به هزینه مورد نظرتان، رزرو کنید. با تجربه برترین تورهای روسیه در نوروز، تعطیلاتی کاملا متفاوت را پشت سر بگذارید!

فراموش نکنید که جام جهانی ۲۰۱۸ نیز تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد و در صورتی که در این ایام به روسیه سفر کنید، با شلوغی و ازدحام بسیار زیاد جمعیت مواجه خواهید شد؛ لذا اگر قصد تجربه تور جام جهانی و تماشای بازی های فوتبال در استادیوم ها را ندارید، توصیه می کنیم سفر خود را برای بازه زمانی خارج از بازی های جام جهانی تنطیم کنید.

  • ۹۶/۱۱/۲۸
  • دانیال روشن