گردشگری روسیه

  • ۰
  • ۰

روسیه کشوری است که همواره به لحاظ گردشگری وصنعت توریسم وضعیت خوبی داشته و شهرهای مختلف آن مورد بازدید گردشگران بی شماری قرار می گرفته است. مسکو، سن پنرزبورگ، سوچی و... همگی از اصلی ترین شهرهای روسیه برای بازدید گردشگران سراسر جهان محسوب می شوند. از آنجا که سال آتی جام جهانی فوتبال 2018 نیز در روسیه برگزار می شود، احتمالا در سال آینده شاهد موجی چشمگیر و تکرار نشدنی از حضور گردشگران در این کشور باشیم. به همین دلیل بد نیست با وضعیت آب و هوایی و جغرافیایی این کشور آشنا شوید تا در صورت سفر به این کشور دچار مشکل نشوید! با ما همراه باشید تا با آب و هوا و وضعیت جعرافیایی شهرهای مختلف روسیه آشنا شوید.

آب و هوا و وضعیت جعرافیایی شهرهای مختلف روسیه

فدراسیون روسیه تقریبا مساحتی دو برابر مساحت ایالات متحده امریکا را نهان سازی می دهد. این کشور در شمال اورآسیا واقع شده که از غرب با کالینینگراد تا دشت سیبری محاصره شده  و در باختر به دریای اخوستک می رسد. مرز جلی روسیه اروپایی و سیبری آسیا است که توسط رشته کوه های اورال، رودخانه اورال تشکیل شده. به شیوه کلی روسیه شامل 16 مرز ذایع المللی با کشورهایی از جمله فنلاند ،لیتوانی،ایالات متحده ،ژاپن ،اوکراین،آذربایجان و چین است.

روسیه اروپایی از دریای قطب شمال ،ارتفاعات مرکزی روسیه تا دریای سیاه ،قفقاز شمالی و دریای خزر کشیده شده است . سیبری از جلگه سیبری شرقی،فلات سیبری مرکزی تا رود لنا و از جنوب تا سایان و یابونوی سعه یافته . مغرب روسیه تا خاور دور کشیده شده ،منطقه ای که تقریبا به وسعت خود سیبری تا اقیانوس آرام ادامه دارد و شامل شبه جزیره های شاکوتکا و کاماتکا میشود. با وجود وسعت روسیه ،منطقه ای است که از تنوع زیادی برخوردار است. توندرای سیبری تا رشته کوه های اورال ،سواحل دریای سیاه ،جلگه های روسیه غربی همه و همه مدال دهنده این است که هر شخصی میتواند در روسیه بازرگانی منحصر به فردی داشته باشد.

آب و هوا و وضعیت جعرافیایی شهرهای مختلف روسیه

آب و هوای روسیه

 مسکو دارای زمستان های سرد که دما به 12- مقام سانتیگراد و تابستانهای گرم و ملایم که بالاترین دما در ماههای تیر تا شهریور به حدود 20-24 مقیاس سانتیگراد میرسد.

سن پترزبورگ دارای آب و هوایی با تابستانهای گرم  و شرجی که تحت تاثیر بادهای دریای بالتیک کمی خنک تر است و  زمستانهای سرد و طولانی است. تابستانها رتبه اداری اندازه حرارت به 20-22 مقام میرسد(سال 2010 به 37 جایگاه رسید) و در سن 1883 با مقیاس منفی 36 مقام رکورددار می باشد.

آستاراخان

آستاراخان از عمران ده های اصلی روسیه اروپای جنوبی و مرکز اجرایی استان آستاراخان می باشد. این روستا در سواحل شمالی دریای خزر و در ساحل دریای خزر و در ساحل سمت شرقی رودخانه ی ولگا  – جایی که به دریای خزر می ریزد – قرار ملول است. ارتفاع متوسط ولایت از سطح شرف ۲۳ متر است. این بندر حدودا در فاصله ی ۱۴۳۰ کیلومتری از جنوب شرقی مسکو واقع شده است و مساحت آن ۵۰۰ کیلومتر مربع می باشد.

جغرافیای طبیعی آستاراخان

آستاراخان آب و هوایی نصف خشک، برازنده با نواحی استپ با زمستان هایی بسیار سرد و تابستان هایی بسیار گرم دارد. بارش باران بسیار کم و در طول کلاس نسبتا یکنواخت است. این بارش ها محدود و یکنواخت و دمای هوای سالیانه نسبتا پایین، موجب شده تا این واحه اقلیم پاره خشک داشته باشد. شتا در روستا میل داشتن به سرد است، البته با معیار های روسی، آستاراخان دارای زمستان های خنک می باشد. شهر در تابستان ها می تواند داغ با دمای هوای متجاوز از ۳۰ جایگاه ی سانتی گراد باشد. بتکده و پاییز هوا نسبتا باتانی است و تفاوت دما پدیدار تابستان و شتا مثل اغلب آبادانی های روسیه، بسیار است.

آب و هوا و وضعیت جعرافیایی شهرهای مختلف روسیه

ولگاگراد

شهر جدید ولگاگراد، همچنان روستا صنعتی مهمی در روسیه محسوب می گردد. صنایع موجود در این آبادی شامل کشتی سازی، پالایش نفت، تولیدات آهن، فولاد و آلمینیوم، ساخت ماشین آلات و وسایل نقلیه و محصولات شیمیایی است. یک  نیروگاه برق وسیع نیز در فاصله کمی از شمال ولایت ولگاگراد قرار متاثر است.

یکی از انشعابات اصلی راه آهن اشباع ولگا در عمارت ولگاگراد قرار دارد. این ریل، عمران ده ولگاگراد را به شهرهای مسکو، ساراتوف، آستاراخان، منطقه دونباس اوکراین، کوه های قفقاز و سیبریه لاینقطع می سازد. این خط پولاد که  در انتهای شرقی کانال ولگا-دون قرار ملول است، در سن ۱۹۵۲ به منظور ایجاد ارتباط وسط دو رودخانه ی بزرگ در روسیه جنوبی افتتاح شد. جاده اروپایی ای .چهل طولانی ترین نقطه مسیر اروپایی است که از وسط دهکده ولگاگراد گذشته و عمران ده کالاییس در فرانسه را به آبادی ریدر قزاقستان لاینقطع می سازد. بزرگراه M6 نیز که رابط حقیقت امر مسکو و دریای خزر است، از این روستا می گذرد. احداث پل جدید بر روی ولگا از واحد زمان ( روز ۱۹۹۵ آغاز و در اکتبر عام ۲۰۰۹ به اتمام رسید.

  • ۹۶/۰۶/۰۵
  • دانیال روشن