گردشگری روسیه

  • ۰
  • ۰

مترو مسکو

مسکو بعنوان پایتخت کشور پهناور روسیه دارای منابع بسیار زیادی از جاذبه های تاریخی است که همواره برای این شهر جذب گردشگر را به همراه داشته است. اگر شما هم از آن دسته هستید که علاقه مند به کسب اطلاعات تاریخی درباره جاذبه های گردشگری هستید توصیه می کنیم با وبلاگ گردشگری روسیه همچون همیشه همراه باشید تا این بار مقاله ای درباره مترو مسکو را به شما تقدیم کنیم.

مترو مسکو

اولین اشارات به ساخت این مترو به سال ۱۸۷۵ باز می‌گردد. صحبت‌های رسمی در مورد پروژه در سن ۱۹۰۲ صورت گرفت اما شورای ولایت به درخواست‌های معمارهایی که پیشنهاد طرح را داده بودند مواخذه و پاسخ منفی داد. درنتیجه ساخت قطار درون شهری در کلاس ۱۹۳۱ بعد از روی کار آمدن اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد. ۱۳ موقف اول در ۱۵ می ۱۹۳۵ افتتاح شد.

متروی مسکو یکی از شلوغ‌ترین متروهای شهری در تمام دنیا است. تا واحد زمان ( روز ۲۰۱۴ جمعیتی به اندازه ۲/۴ میلیارد شخص در کل از این راه آهن زیرزمینی عبور کرده‌اند. در راستا ۸۰ کلاس گذشته بیش از ۱۴۵ میلیارد سفر در این راه آهن درون شهری انجام شده است.

مترو مسکو

کنگره کمیته مرکزی جماعت کومونیست احداث راه آهن زیرزمینی در روسیه را در ۱۵ ژوئن ۱۹۳۱ تصویب نمود. در مدت زمان ۴ دانشپایه طول عمر از ابتدایی خط قطار درون شهری مسکو با ۱۳ توقفگاه در ۱۵ می ۱۹۳۵ به مرحله بهره برداری رسید. ساخت و توسعه قطار درون شهری مسکو همچنان ادامه دارد تا جایی که حتی در خلال جنگ جهانی نیز متوقف نشد.


در مورد معماری موقف های راه آهن درون شهری شهر مسکو می توان گفت که شرع به کار گرفته شده در آن ابتدا به صورت کلاسیک ولی در ادامه از معماری های نوین همچنین بهره گرفته شد. از معماران مشهور شوروی که در دوره های متنوع مسئولیت طراحی و ساخت این متروها را بر عهد داشتند می بسیج وگلفریخ، فومین و سوسیف را نام برد.

بد نیست بدانید که دارای ۱۲ خط و حدود ۱۸۰ ایستگاه می‌باشد. راه آهن درون شهری مسکو، با عمق نزدیک به ۸۵ متر، عمیق ترین سیستم حمل و نقل زیرزمینی گیتی افق ها بوده و طولانی ترین پله‌های برقی اروپا را در این مکان می‌توان دید. متروی مسکو یکی از زیباترین و قدیمی ترین متروهای کرانه ها و انفس است، به خلال ادخال به برخی از ایستگاهها تصور می‌کنید که به یک موزه وارد شده‌اید. بیشتر نقاط مسکو را متروی مسکو داری ۱۲ خط، ۱۸۰ ایستگاه و ۲۹۸ کیلومتر مسیر ارتباطی است و یکی از قدیمی ترین متروهای آفاق است. بیشتر نقاط مسکو را با استفاده از شبکه راه آهن درون شهری پیمایش کنید.

مترو مسکو

قطارهایی که از خطوط شعاعی به ایستگاه‌های مرکزی می‌رود توسط صدای یک بزرگ همت تقریر می‌شود این در حالی است که قطارهایی که از ایستگاه‌های مرکزی حرکت می‌کند توسط صدای یک خانم اعلام می‌شود. در خطوط شعاعی در صورت حرکت قطار در جهت عقربه‌های ساعت، یک عیار و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت نام ایستگاه‌ها توسط یک زن تقریر می‌شود.

نام قربانی نثار از ایستگاه‌ها چندین مرتبه تغییر کرده است. رکورددار این تغییر نام، ایستگاه «الکساندروفسکی غمگین» است که فاصله‌ی زیادی با کاخ «کرلمین» ندارد. نام‌های قبلی این توقفگاه «کمینترن»، «ایمنی کمنترنا» و «اولیتسا کمنترنا» بوده است. در سنه پایه ۱۹۹۰ همچنین به موعد چند روز با نام «وازویسیونکا» شناخته می‌شد.

 

  • ۹۶/۰۶/۱۸
  • دانیال روشن