گردشگری روسیه

یکی از لذت های سفر به کشور ها و مناطق جدید تست طعم ها و غذاهای متفاوت و بومی آن منطقه است این تجربه بسیار لذت بخش بوده و شما با تعداد بیشتری از دستور پخت ها آشنا می شویددر این بخش از وبلاگ گردشگری روسیه قصد داریم تا شما را با خوراکی های محبوب و لذیذ روسیه آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

شیرینی تولای زنجفیلی یا پریانیکی(pryanik)

 احتمالا مشهورترین شیرینی روسی است که وجود دارد. در اغلب مناطق این کشور pryanik، کوچک و گرد است و مزه‌ای نسبتا خشک دارد. اما در شهر تولا (۱۸۳ کیلومتری مسکو) شیرینی‌های مستطیلی شکل را با مواد تر، پُر و مانند اوایل سده‌ی ۱۸ به وسیله‌ی مواد قندی تزئین می‌کنند. اگر می‌خواهید همه‌ چیز را درباره‌ی این شیرینی یاد بگیرید باید به موزه‌ی پریانیکی تولا سری بزنید. در ضمن، موزه‌ی تولستوی در نزدیکی این موزه قرار دارد که می‌توان از آن هم بازدید کرد.
روسیه
مول و موکسون مشهورترین گونه‌ی ماهی در سیبری هستند. هر دوی این ماهی‌ها از نوع ماهی سفید هستند که ماهیگیران و ساکنان محلی با توجه به فصل ماهیگیری آن‌ها را تشخیص می‌دهند. ماهی امول از موکسون کوچک‌تر است اما به همان اندازه نرم، شیرین و به سبب ساکن بودن در آب‌های سرد چرب است. موکسون Mild-cured اما خوشمزه‌ترین نوع گونه‌ی خودش به شمار می‌رود و تنها در سیبری می‌توان طعم آن را چشید، در حالی که ماهی امول منحصرا در نزدیکی دریاچه‌ی بایکال پیدا می‌شود. برای تهیه کردن تاتار سیبریایی (معروف به Suguday) باید از این ماهی‌ها استفاده کنید.

گوشت گوسفند داغستانی

بهترین گوشت گوسفندی روسیه را می‌توان در منطقه‌ی قفقاز داغستان (۱,۷۹۵ کیلومتری مسکو) پیدا کرد. در داغستان، گوشت را به صورت سنتی به وسیله‌ی مردها تهیه می‌کنند و زنان هم با تهیه انواع شیرینی، برخی از مسئولیت‌ها را به عهده می‌گیرند. گوشت گوسفندان داغستانی معمولا فاقد بوی قوی است که از گوشت گوسفندی انتظار می‌رود و چربی آن چیزی است که به آن مزه و طعم می‌دهد. این موردی است که قرن‌ها قبل اجداد عشایری منطقه را پایدار نگه داشته است. شما بدون شک باید سوپ گوشت گوسفندی داغستانی یا شورپا (shurpa) و شیشلیک را مزه کنید.
روسیه

سوپ روسی

پیدا کردن چنین طعم‌هایی در مسکو نباید سخت باشد، چرا که تقریبا همه‌ی گوشت‌های تازه‌ی گوسفندی از داغستان وارد می‌شود. چغندر و برگ کلم ماده‌ی اصلی این سوپ محبوب و بسیار خوشمزه است، مخصوصا در روزهای سرد مسکو که طرفدار‌های آن بیش‌تر هم می‌شوند. سیب‌زمینی، هویج، نمک، پیاز و خامه ترش، از مواد مکمل این سوپ هستند. در کنار این غذا، نان‌سیر یا نان‌چاودار قرار می‌دهند و برخی داخل آن از تکه‌های گوشت یا ماهی نیز استفاده می‌کنند. ادویه‌ی مخصوص برگ بو، طعم این غذا و یا پیش غذا را منحصر به فرد می‌کند. هرگز نباید مسکو را بدون امتحان کردن برش ترک کرد. سالاد روسی شاید برای‌تان جالب باشد که سالاد الویه، در 1800 میلادی توسط سرآشپز روسی «لوسین اولیویر» از ترکیب سیب‌زمینی، نخود‌فرنگی و تخم‌مرغ نیم‌پز به همراه خیارشور و مقدار زیادی سس مایونز تهیه شد.
روسیه

این سالاد بعدها در جای‌ جای جهان شناخته شد. ترشی‌های ترد و مخصوص روسی از ترکیب گیاهان مختلف محلی، طعم متفاوتی به این سالاد می‌دهند که راز خوشمزگی آن محسوب می‌شود و آن را از الویه‌ای که ما در ایران درست می‌کنیم، متمایز می‌کند.
  • ۹۶/۰۷/۱۱
  • دانیال روشن