گردشگری روسیه

  • ۰
  • ۰

روسیه در بسیاری از کارها و اقدامات برای پیشرفت پیشگام بوده است، یکی از بزرگترین اتفاقات که در این کشور باعث رشد و شکوفایی شد ساخت راه آهن بوده است، ساخت راهن در این کشور به خاطر وسعت بالای آن تغییرات بسیار زیادی را در آن اجاد کرد، در ادامه با وبلاگ گردشگری روسیه همراه باشید تا به تاریخچه ساخت راه آهن در روسیه بپردازیم.

در یکی از روزهای نهایی اکتبر ۱۸۳۸ در ساعت ۱۲:۳۰ زنگ ایستگاه ترن به صدا درآمد و سوت ترن به طور ممتد شنیده شد. این ترن روی ریل همگانی کمونیستی روستای تزار در پیتربورگ حرکت می کرد. همین ریل سرآغاز احداث راه آهن در روسیه شد. هر چند اولین راه آهن روسیه در سال ۱۸۳۴ توسط یفیم چرپانوف و پسرش میرون در منطقه اورال خلق شد، اما این ریل را نمی توان راه آهن نامید زیرا پس از مدتی کاملاً از بین رفت.
روسیه
در سال های ۱۸۹۰-۱۸۷۰ احداث راه آهن در روسیه به طور چشمگیری ازدیاد گم و روسیه پس از ایالات متحده آمریکا دومین کشور جهان در سعه خطوط جدید شناخته شد. رشد سریع خطوط راه آهن روسیه تنها در روزگار جنگ روسیه- ترکیه (سال های ۱۸۷۹- ۱۸۷۷ ) کند شد اما پس از آن در سال ۱۸۹۲ پیدایش راه آهن از سرگرفته شد. در مدت ۱۰ سال طول راه آهن روسیه به ۲۰ هزاردستان کیلومتر رسید.

افتتاح شبکه راه آهن پیتربورگ- مسکو عنوان پیدایش شبکه های راه آهنی دولتی بود. این شبکه دارای اهمیت اقتصادی، سیاسی و جنگی ـ استراتژیکی بود.

نیمه اول قرن ۱۹ در منطقه پریبالتیک رشد صنعت اوان شد. تولیدات محصولات کشاورزی ازدیاد ناپیدا و تجارت محصولات با ولایت ها روسیه وسع ثروت پیدا کرد. دراین زمان مشکل حمل و نقل از طریق دریا آشکار شد. بنابراین نیکبختی تصمیم به تاسیس راه آهن در روسیه گرفت.

اولین راه آهن ها در روسیه از بودجه انبار مخلوق می شد ولی از سالهای ۵۰ قرن گذشته، تاسیس راه آهن در روسیه به صورت سرمایه گذاری شخصی ایفا به جریان انداختن شد.

روسیه
روز اول ژانویه سال ۱۹۳۸ شبکه راه آهن همبستگی و اختلاف جماهیر شوروی با ۱/۸۵ هزارآوا کیلومتر مقام دوم را در آفاق کسب کرد. اصلی ترین خطوط بخش جنوبی آن را دانباس، قفقاز، پاوالوژیه به شهرهای مسکو، لنینگراد و مناطق شمالی کشور و جهت شمالی خطوط راه آهن از مسکو، لنینگراد و دونباس به اورال و آسیای مرکزی تشکیل می دادند.

 روسیه

عرض خط این راه آهن ۱۵۲۰ میلیمتر، بار محوری آن ۲۳ تن، و حاصل مجاز ناوگان ۴٫۷ و عرض واگنها ۳٫۲۵ می‌باشد. حداکثر وزن قطارها در روسیه حدود ۸۰۰۰ تن و طول قطارها حداکثر ۱۵۰۰ متر می‌باشد. قلاب کشش در روسیه از نوع SA۳ با کشش ۱۲۰ تن نیرو می‌باشد و مانند قلابهای اتوماتیک اروپا و پارس است. ریلهای روسیه وافراً و به ندرت از نوع ۶۵ کیلویی و ۵۰ کیلویی می‌باشد. حد تراورس ۱۸۴۰ تا ۲۰۰۰ اصله بر کیلومتر است. حداکثر شتاب و کند تعجیل مجاز مسافری در راه آهن روسیه ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در مسیر مسکو سنپترزبورگ ۲۵۰ می‌باشد. بین مسکو و سن پترزبورگ راه اهن سریع‌السیر جدیدی با تسریع ۳۵۰ در حال احداث است.

 

  • ۹۶/۰۷/۱۳
  • دانیال روشن